• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98070201266
  • خبرنگار : 71565

رضایی کوچی: براساس سند تحول بنیادین باید آموزش شش نوع تربیت را در مدارس شاهد باشیم

رضایی کوچی: براساس سند تحول بنیادین باید آموزش شش نوع تربیت را در مدارس شاهد باشیم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: ۳۵ درصد فضاهای آموزشی جهرم نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش ایسنا، محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامی داشتن هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسب بازگشایی مدارس بیان کرد: سه ماه پیش در نطق خود به اضمحلال سیاست‌های دلال مابانه ترامپ و آمریکا اشاره کردم. آمریکا منزوی و عامل گرفتاری هم‌پیمانان خود شده است. امیدواریم مردم آمریکا به توصیه ملتی که تجربه شاهی مستکبر را داشته گوش دهد و کشور خود را نجات دهند.

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس هیچ موضوعی مهتر از پرداختن به موضوع آموزش و پرورش و موضوعات مرتبط با فرهنگیان نیست. بعد از موضوع امنیت مهمترین موضوع نظام آموزش و پرورش است. همه جوامع آموزش و پرورش را اصلی‌ترین سنگ زیربنای توسعه می‌دانند ولی متاسفانه شاهد هستیم که دولت‌های ما با غفلتی دیرینه این نظام آموزش و پرورش را به عنوان ساختاری مصرف کننده نگاه می‌کنند که لازم است دولت به این مهم توجه کرده  و با تغییر رویکرد این مشکل را رفع کند.

رضایی اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین باید آموزش شش نوع تربیت را شاهد باشیم اما در حال حاضر فقط یک نوع از این آموزش در مدارس مورد توجه است. قشر فرهنگیان از چاه‌های نفت برای کشور موثرتر و با ارزش‌تر هستند. برای توسعه و رفع موانع آموزش و پرورش باید به اجرای طرح‌های نظام هماهنگی پرداخت حقوق، رتبه بندی معلمان، موضوع حقوق‌ها و به موضوع عدم پرداخت‌های به موقع و همچنین به موضوعات مرتبط با مطالبات فرهنگیان و مسائل رفاهی و درمانی آنها توجه کنیم.

نماینده مردم جهرم ادامه داد: مشکلات اقتصادی معلمان موجب بی انگیزگی آنها شده است. نگاه مصرفی به  آموزش و پرورش، تاخیر در انجام تعهدات و اقدامات صرفا تبلیغاتی توسط دولتمردان در این حوزه، عدم توجه به رفاه این قشر از موضوعاتی است که باید توجه شود. براساس استانداردهای فضای آموزشی ۸.۴ متر مربع در حوزه فضاهای آموزشی برای کشور لازم است ولی مسوولان آموزش و پرورش سرانه موجود را ۵.۲ متر مربع اعلام کردند. در جهرم ۳۵ درصد فضاهای آموزشی نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم سازی است.

وی در پایان اضافه کرد: آقای رئیس جمهور اگر قرار است در استان فارس استانی دیگری تشکیل شود مرکز استان باید از نظر جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه و کارشناسی باشد که متاسفانه رئیس جمهور در این حوزه تدبیر لازم را انجام نداده است. لازم است به این مهم توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha