• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071612094
  • خبرنگار : 71477

کلینتون در سال ۲۰۰۰ از تونی بلر درخواست "لطف" کرده بود

کلینتون در سال ۲۰۰۰ از تونی بلر درخواست "لطف" کرده بود

در بحبوحه تلاش‌ها از سوی دموکرات‌های آمریکا برای استیضاح ترامپ به خاطر مساله اوکراین، سندی به تازگی فاش شده که نشان می‌دهد، بیل کلینتون هم در سال ۲۰۰۰ درخواستی مشابه ترامپ مطرح کرده بود. کشف این سند نشان از آن دارد که وقتی موضوع به هم‌حزبی‌ها برسد، دموکرات‌ها کاملا بی‌توجه و فراموشکار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تاکر کارلسن، گزارشگر شبکه فاکس نیوز مدعی است: در حالی که دموکرات‌ها در تلاشند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر "لطفی" که از ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود درخواست کرده، استیضاح کنند، مشخص شده  یکی از روسای جمهور دموکرات آمریکا در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی دقبقا همین کار را انجام داده است.

در سال ۲۰۰۰ میلادی بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا از حزب دموکرات با تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس تماس می‌گیرد و از وی می خواهد تا یک لطف سیاسی در حقش انجام دهد.

کارلسن در برنامه تلویزیونی روز دوشنبه‌اش گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی بیل کلینتون گفت‌وگویی تلفنی با تونی بلر داشت و از او خواست تا در مناقشه‌ای میان شرکت هواپیمایی "بریتیش ایرویز" و دو ناوگان هوایی دیگر میانجی‌گری کند. در مقایسه با ترامپ، کلینتون در آن زمان در جریان مکالمه‌اش با تونی بلر بسیار صریح‌تر و مستقیم‌تر درخواست خود را مطرح کرده بود.

وی افزود: من از بیل کلینتون نقل می‌کنم "در یک دوران سیاسی، بسیار مشتاقم که این زخم باز (مناقشه) التیام یابد و رفع شود. بسیار خوب می‌شود اگر شما کسی را برای بررسی این موضوع موظف کنید." بلر نیز در واکنش پاسخ مثبت به این درخواست کلینتون می‌دهد.

به گفته کارلسن، تنها با یک کنکاش ۱۵ دقیقه‌ای در متن این مکالمه، این موضوع مشخص و افشا شد.

وی افزود: احتمالا موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد و اگر آنها را پیدا کنیم به شما ارائه خواهیم کرد. حالا به نظرتان آیا این موضوع مهمی است؟ نه واقعا. آیا این موضوع تنها سیاسی است؟ آیا این یک تلاش برای استفاده از یک کشور خارجی به منظور تحت تاثیر قرار دادن نتیجه یک انتخابات ریاست جمهوری است؟ بله، مشخصا این طور است.

این چکیده از مکالمه کلینتون و بلر بخشی از یک سری اسناد و مدارک محرمانه مربوط به بلر است که کامل آن نیز در دسترس می‌باشد.  

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha