• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98082516289
  • خبرنگار : 71496

در پی اذعان رژیم صهیونیستی به جنایت جدید خود

گوترش تحقیق درباره حمله به منزل خانواده فلسطینی در غزه را خواستار شد

گوترش تحقیق درباره حمله به منزل خانواده فلسطینی در غزه را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل آغاز تحقیقی درباره حمله رژیم صهیونیستی به منزل یک خانواده فلسطینی در نوار غزه و شهادت هشت عضو آن را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فرحان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگویی رسانه‌ای در مقر این سازمان در نیویورک گفت: گوترش اقدام فوری برای انجام تحقیقی درباره کشتار هشت فلسطینی عضو یک خانواده در نوار غزه در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را خواستار شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: گوترش هرگونه حمله‌ای علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و گفت، کشتار این خانواده فلسطینی یک فاجعه است.

فرحان حق افزود: دبیرکل از اسرائیل می‌خواهد اقدام فوری برای انجام تحقیقی در این پرونده در پیش گیرد.

در حالی که امدادگران فلسطینی اعلام کردند که در حمله هوایی به نوار غزه هشت تن از اعضای یک خانواده از جمله پنج کودک شهید شدند، ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه اعلام کرد که درباره هرگونه آسیبی که در حمله هوایی به نوار غزه به غیرنظامیان وارد شده، تحقیق می‌کند.

پیشتر ارتش اسرائیل اعتراف کرده بود که چهارشنبه گذشته در تحقیقات اولیه در این پرونده مشخص شد در هدف قرار دادن منزل مسکونی خانواده ابوملحوس (السوارکه) در دیرالبلح در نوار غزه که به شهادت تمامی اعضای یک خانواده ختم شد، اشتباه شده است.

سخنگوی این ارتش در توجیه اقدام خود مدعی شد که تصور می‌کرده منزل مورد هدف در دیرالبلح در نوار غزه در زمان حمله خالی از سکنه بوده است.

انتشار خبر کشته شدن اعضای خانواده السوارکه، واکنش‌های شدیدی را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به همراه داشت، ارتش رژیم صهیونیستی از تشکیل یک کمیته حقیقت یاب داخلی خبر داد و اعلام کرد که هدف از این حمله ترور ابوملحوس، فرمانده یگان موشکی جهاد اسلامی بوده اما او در خانه حضور نداشته و خانواده‌اش در این حمله به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha