• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98082818593
  • خبرنگار : 71588

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

اقدام جدید آمریکا درخصوص شهرک‌سازی اسرائیل درها را به روی خشونت می‌گشاید

اقدام جدید آمریکا درخصوص شهرک‌سازی اسرائیل درها را به روی خشونت می‌گشاید

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر "قانونی" تلقی کردن شهرک‌سازی‌های اسرائیل اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی این اقدام اخیر آمریکا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر رام‌الله خاطرنشان کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تعدادی از کشورها و موسسات برای مقابله با این تصمیم تماس‌های زیادی برقرار کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی اقدام اخیر آمریکا خواهد شد.

عریقات در ادامه افزود: ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل رایزنی‌ها با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت را برای مقابله با این تصمیم آغاز کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: ما درها را به روی تمامی موسسات بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی، دادگاه عدالت بین‌المللی و شورای حقوق بشر باز خواهیم کرد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: آمریکا با قانونی خواندن شهرک‌سازی‌های اسرائیل درها را به روی خشونت، افراطی‌گری، آشوب و تنش و همچنین ریختن خون باز کرده است و این تصمیم آمریکا به مثابه تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است و این تصمیم واشنگتن تصمیمی باطل است.

عریقات از جامعه جهانی خواست با تصمیم اخیر آمریکا مقابله کنند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود تأکید کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ناقض قوانین بین‌المللی نیست. این مسأله با موجی از مخالفت و محکوم کردن فلسطین، کشورهای عربی و بین‌المللی همراه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha