• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98092417619
  • خبرنگار : 30057

در جشنواره جوان خوارزمی مطرح شد

ایجاد ۱۹۷ مرکز رشد زمینه‌ساز تبدیل ایده به روش‌های کاربردی درکشور

ایجاد ۱۹۷ مرکز رشد زمینه‌ساز تبدیل ایده به روش‌های کاربردی درکشور
عکس آرشیوی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد بیش از چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور را ماحصل فعالیت مراکز رشد دانست که از ۱۵ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و گفت: از جمله انتظارات ما از مراکز علم و فناوری تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن پژوهش‌ها است.

به گزارش ایسنا، منصور غلامی امروز در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی توجه به خلاقیت جوانان، ارزش‌گذاری و هدایت آنها را گامی در جهت توجه به نیروهای انسانی دانست و افزود: این جشنواره بخش محدودی از ظرفیت‌های محققان کشور است و انتخاب گروهی از برگزیدگان زمینه‌ای برای توجه به ظرفیت‌های علمی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم نیروهای خلاق و جوان در کشور اظهار کرد: امکان احصا و توجه به همه این ظرفیت‌ها برای مجموعه‌هایی مانند سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران وجود ندارد، ولی مجموعه‌های آموزشی مانند وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی که به این ظرفیت‌ها اشراف دارند، تلاش می‌کنند تا به ظهور توانمندی‌های نیروهای جوان کمک کنند.

غلامی سرمایه انسانی را بزرگترین سرمایه هر ملت توصیف کرد و یادآور شد: سرمایه‌های انسانی آموزش دیده و دانشمند می‌توانند سرمایه گرانقدری باشند و جوانان این مرز و بوم در طول تاریخ منشأ سرافرازی کشور بوده و هستند و حتما در آینده پرچالش کشور که توانمندی علمی تعیین‌کننده استمرار ملت‌ها در عرصه جهانی هستند، خواهند درخشید.

وزیر علوم اضافه کرد: جشنواره خوارزمی این یادآوری را دارد که در کنار آموزش‌ها به تقویت استعدادهای عملی توجه شود و زمینه‌ای برای آینده جوانان خواهد بود.

غلامی با تاکید بر اینکه کشور امروزه با تمام سختی‌هایی که داشته، پرچمدار علم و فناوری در میان کشورهای در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ما در برخی از حوزه‌های علم و فناوری دوشادوش کشورهای توسعه‌یافته در حال حرکت هستیم.

کاربردی کردن پژوهش‌ها انتظارات جامعه از مراکز علمی است 

وزیر علوم تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن پژوهش‌ها را از انتظارات جامعه از مراکز علمی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۹۷ مرکز رشد در کشور ایجاد شده است و این فرصت را ایجاد کرده تا صاحبان فکر و ایده در تبدیل ایده به روش‌های کاربردی مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به ایجاد بیش از ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان گفت: ایجاد این تعداد شرکت دانش‌بنیان ماحصل فعالیت مراکز رشد بوده است که از ۱۵ سال گذشته در کشور فعال شده‌اند.

غلامی با تاکید بر اینکه کشوری که مبتنی بر دانش حرکت کند، ایستادگی افزون‌تری خواهد داشت، تاکید کرد: ما چاره‌ای نداریم که در این مسیر با قدرت حرکت کنیم و کار را به جوانان هوشمند بسپاریم.

وزیر علوم تاکید کرد: آینده ما جوانان هستند و ما آینده درخشانی را پیش روی ملت خواهیم داشت و حتما از هر آنچه که از دست ما بر می‌آید، در راستای استمرار این فعالیت‌ها دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha