• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98092518986
  • خبرنگار : 30054

معرفی دانشگاه ساپینزا، شهر رم

معرفی دانشگاه ساپینزا، شهر رم

افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا، دانشگاه‌های آن، بورسیه استانی ایتالیا، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، تحصیل در ایتالیا و ... داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه یگانه سفیران دانش، این موسسه به معرفی دانشگاه‌های ایتالیا از جهات مختلف پرداخته، در این قسمت به معرفی دانشگاه ساپینزا در شهر رم که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیاست برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا در این دانشگاه می‌پردازیم:

دانشگاه ساپینزا شهر رم (ایتالیایی: Sapienza - Università di Roma) یک دانشگاه تحقیقاتی دانشگاهی واقع در رم است. دانشگاه ساپینزا بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا از لحاظ ثبت‌نام دانشجویان و تعداد دانشجو است. همچنین این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در تاریخ است که در سال ۱۳۰۳ تأسیس شد. دانشگاه ساپینزا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا است که همواره در رتبه یک تا سه بهترین دانشگاه‌های ایتالیا حضور دارد. این دانشگاه بدون شک جزو اولین مقاصدی است که از طرف دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا انتخاب می‌شود.

دانشگاه ساپینزا به‌طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا بازی کرده و به‌طور مستقیم در تغییرات و تحولات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.

دانشگاه ساپینزا رم با بیش از ۷۰۰ سال سابقه قدیمی‌ترین دانشگاه در شهر رم و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است. این دانشگاه با ۱۱۱۰۰۰ دانشجو و ۴۰۰۰ استاد و ۴۰۰۰ کارمند بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا هست.

دانشگاه ساپینزا با رتبه ۲۱۷ در میان دانشگاه‌های جهان همواره جزء برترین دانشگاه‌های اروپا و جهان جای داشته است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان و اساتید این دانشگاه در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و ... به موفقیت‌های چشمگیری دست‌ یافته‌اند.

بیش از صد و یازده هزار دانشجوی شاغل در دانشگاه ساپینزا می‌توانند از بیش از ۳۵۰ برنامه تحصیلی (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا) و بیش از ۳۵۰ دوره تخصصی و حرفه‌ای را انتخاب کنند. همچنین دانشگاه ساپینزا جزء دانشگاه‌های ایتالیایی است که از طریق برگزاری آزمون IMAT در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد. رشته پزشکی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود یک دوره ۶ ساله است و مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست.

امکانات دانشگاه:

دانشگاه ساپینزا دارای امکانات بسیار گسترده‌ای است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*۵۵ کتابخانه مجهز، با اتاق‌های مطالعه ۲۴ ساعته که مجموعه‌ای از کامل‌ترین منابع مطالعاتی و تحقیقاتی برای تمامی حوزه‌های علمی و پژوهشی است. یکی از کتابخانه دانشگاه ساپینزا به نام کتابخانه آلساندریا (Biblioteca Universitaria Alessandrina)، ساخته‌ شده در سال ۱۶۶۷ توسط پاپ الکساندر، دارای کتابخانه ۱.۵ میلیون جلد کتاب هست.

* ۱۸ موزه که دارای مجموعه‌هایی از آثار فاخر و شاهکارهای تاریخی و هنری قرون‌وسطی و دیگر ادوار تاریخی هستند.

* دفاتر Ciao and Hello که برای ارائه راهنمایی‌های لازم به دانشجویان همواره در دسترس هستند و مسئولیت هدایت دانشجویان را در زمینه‌های متفاوت به‌خصوص در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه بر عهده‌ دارند.

*دفاتر هدایت و راهنمایی دانشکده‌ها که خاص هر رشته‌ی تخصصی هست و مشاوره‌های مورد نیاز دانشجویان را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

*دفاتر کار مخصوص دانشجویان معلول، دانشگاه ساپینزا به‌منظور رفاه حال دانشجویان با شرایط جسمی خاص دفتر کارهایی ویژه این افراد در نظر گرفته است.

*سالن و زمین‌های ورزشی متعدد که برای ترویج فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی در اختیار دانشجویان قرارمی گیرد.

*۲ بیمارستان که برای ارائه خدمات پزشکی به دانشجویان و کارمندان دانشگاه ساپینزا هستند.

*امکانات کامل جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون سالن‌های موسیقی، تئاتر، رادیو آنلاین و ... در دانشگاه ساپینزا وجود دارد که می‌توانند سبب افزایش مهارت‌های دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه‌ها باشد.

*دانشگاه ساپینزا فرصت های بسیاری ازجمله بورس تحصیلی در خارج از کشور، کارآموزی در کشورهای اروپایی و غیراروپایی و دکترای بین‌المللی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

از فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ساپینزا می‌توان به فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا، فدریکو فلینی فیلمساز مشهور و بنام ایتالیایی، برناردو برتولوچی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور ایتالیایی و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی دریکی از دوره‌های جایزه اسکار اشاره کرد.

دانشگاه ساپینزا که همواره در رده یک تا سه بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بوده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در ایتالیا می‌باشند. دانشجویان عزیز می‌توانند در کنار تحصیل در یک دانشگاه درجه‌یک، معتبر و بسیار قدیمی ایتالیایی از خدمات بورسیه استانی ایتالیا که شامل ۵۲۰۰ یورو وجه نقد به‌علاوه تخفیف شهریه، کارت غذا، خوابگاه و ... است نیز نهایت استفاده را برده و از تحصیل در این کشور پهناور و قدیمی اروپایی لذت ببرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha