• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98112719712
  • خبرنگار : 71038

روایت سفیر آفریقای جنوبی از چالش‌های پیش روی زنان در این کشور

روایت سفیر آفریقای جنوبی از چالش‌های پیش روی زنان در این کشور

سفیر آفریقای جنوبی در تهران، با تشریح وضعیت کنونی زنان در آفریقای جنوبی، گفت: علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در این حوزه صورت گرفته اما همچنان زنان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند که مانع مشارکت فعال تر آنها در اقتصاد آفریقای جنوبی می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز «ویکا مازوی کومولو» در نشست همایش "نقش زنان در اقتصاد تعاون " که با همکاری مشترک اتاق تعاون ایران و سفارت آفریقای جنوبی در تهران به مناسبت روز زن در ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: وقتی که رژیم  آپارتاید در افریقای جنوبی برچیده شد و یک دولت دموکراتیک مسئولیت امور را برعهده گرفت، نلسون ماندلا رییس جمهور آفریقای جنوبی بر موضوع برابری زنان و مردان و بهتر شدن وضعیت زنان در آفریقای جنوبی تاکید کرد و گفت" زمانی جامعه ما پیشرفت می‌کند که وضعیت زنان در جامعه بهبود پیدا کند".

این دیپلمات ارشد آفریقای جنوبی در تهران در ادامه‌ی صحبت‌های خود با بیان این‌که علی‌رغم پیشرفت‌هایی که زنان در حوزه‌های مختلف در این کشور داشته اند ، ولی همچنان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند که این محدودیت‌ها مانع مشارکت جدی‌تر آنها در اقتصاد آفریقای جنوبی می‌شود، گفت:  ما باید تلاش کنیم که این محدودیت‌ها از بین برود که در این ارتباط قانون‌گذاری موثر می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران همچنین بر لزوم حمایت دولت برای بهبود وضعیت زنان تاکید کرد و افزود: برخی از محدودیت‌ها که زنان با آن روبه‌رو بودند شامل نگرش‌هایی است که در زمینه‌های مختلف نسبت به زنان وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که ما باید به زنان اجازه دهیم که به صورت موثرتری در اقتصاد مشارکت کنند، ادامه داد: در افریقای جنوبی نیز زنان در تعاونی‌ها حضور دارند و برخی از موفقیت‌های تعاونی‌ها را زنان به وجود آورده‌اند.

کومالو همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش زنان  در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: زنان نقش موثری در گسترش رفاه خانواده و جامعه خود دارند. ما امروز از وضعیت زنان در ایران و آفریقای جنوبی صحبت می‌کنیم اما باید بدانیم که در حال حاضر و همچنین طی سال‌های گذشته زنان زیادی برای ایجاد وضعیت بهتر مبارزه کرده‌اند و اکنون نیز هزاران  زن هستند بدون سروصدا زندگی خود را وقت توانمند کردن هرچه بهتر جامعه و به ویژه زنان کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha