• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98120302000
  • خبرنگار : 71605

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

در مورد "کرونا" تابع آموزش عالی کشور و تصمیمات نهادهای بالادستی هستیم

در مورد "کرونا" تابع آموزش عالی کشور و تصمیمات نهادهای بالادستی هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر آنکه نگاه مهم در رابطه با بیماری "کووید 19" این است که ناامنی روانی در جامعه ایجاد نشود، گفت: در این زمینه تابع آموزش عالی کشور و تصمیمات نهادهایی همچون وزارت کشور، وزارتین علوم و بهداشت یا دولت هستیم تا تصمیم خود را به ما ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بحث و گفت‌وگویی پیرامون موضوع کرونا در هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته است، تأکید کرد: دانشگاه آزاد تابع تصمیمی هست که از سوی دستگاه‌های موظف در این حوزه گرفته می‌شود که این دستگاه‌ها وزارت کشور، وزارتین علوم و بهداشت و دولت هستند که باید تصمیم گرفته و به سایر دستگاه‌های کشور ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم رأساً برای مسائل کلان تصمیم بگیریم و تابع تصمیمات مقامات بالاتر هستیم، افزود: در حوزه داخل دانشگاه قرار شده جلسات غیرضروری که نیازی به تشکیل ندارند فعلاً (برای احتیاط) تشکیل نشوند. همچنین این مسأله بلند مدت نیست و ان‌شاء‌الله به زودی رفع و رجوع می‌شود. اما سایر کارهای دانشگاه به روال عادی ادامه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه در بخش خوابگاه‌ها چه راهکارها و اقدامات پیشگیرانه‌ای در رابطه با شیوع ویروس کویید 19 انجام خواهد شد، پاسخ داد: ما پیگیر بخش‌هایی که به درون دانشگاه مربوط می‌شوند، هستیم. دانشگاه آزاد خوابگاه‌های متراکم و مملو از دانشجو ندارد که در این حوزه نگرانی داشته باشد. تعداد کمی خوابگاه خارج از استان تهران وجود دارد که جمعیت متراکمی در آن‌ها ساکن نیستند و در واقع این‌ها خوابگاه‌های بزرگی هستند که جمعیت کمی در آن‌ها سکونت دارند.

کلانتری در همین رابطه خاطرنشان کرد: غالب دانشجویان دانشگاه آزاد بومی هستند و عرف خوابگاهی تقریباً در این دانشگاه وجود ندارد. در مورد بقیه بخش‌ها نیز دانشجویان و کارمندان و ... باید مراقبت‌های فردی را رعایت کنند که بحمدالله در این حوزه جدی هستند.

وی یادآور شد: آن دسته از برنامه‌های دانشگاه آزاد که نیاز به تجمع و حضور گسترده افراد دارد، در صورت نداشتن ضرورت، برگزار نخواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه برنامه این دانشگاه‌ برای لغو کلاس‌های دانشجویان برای جلوگیری از شیوع ویروس کویید 19 چیست، گفت: در این بخش تابع آموزش عالی کشور هستیم. قطعاً وزارت کشور، وزارتین بهداشت و علوم یا دولت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد و ما هم تابع آن تصمیمات هستیم.

وی در پایان یادآور شد: نگاه مهم در این موضوع این است که خدای نکرده شوک به جامعه وارد نشده و استرس و ناامنی روانی به وجود نیاید. در این حوزه به صورت طبیعی برخورد می‌کنیم و ان‌شاء‌الله مسائل حل و فصل خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha