• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98120402713
  • خبرنگار : 71592

سالوا کر: سودان نقش مثبتی در تحقق صلح سودان جنوبی ایفا کرد

 سالوا کر: سودان نقش مثبتی در تحقق صلح سودان جنوبی ایفا کرد

رئیس جمهوری سودان جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، خارطوم نقش مثبتی در تحقق صلح در این کشور داشته و سودان تا زمان تحقق صلح در سودان جنوبی به این اقدامات ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی اعلام کرد: ثبات سودان در واقع ثبات سودان جنوبی است و صلح در این دو کشور، سراسر قاره آفریقا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برقراری صلح را به مردم دو کشور تبریک می‌گوییم و باید مسامحه داشته باشیم.

وی خواستار اتحاد، تسامح و آشتی ملی میان همه گروه‌ها و قبایل سودان جنوبی شد و از آوارگان خواست برای ساخت و آبادانی کشور به میهن خود بازگردند.

سالوا کر به آوارگان اطمینان داد که صلح در سراسر سودان جنوبی برقرار شده است.

رئیس جمهوری سودان جنوبی روز جمعه حکم‌های ریاستی درباره انحلال دولت کنونی و تعیین پنج معاون رئیس جمهوری براساس توافق صلح را صادر کرد و روز شنبه نیز با درخواست اصلی مخالفان یعنی بازگشت به نظام فدرالی موافقت کرد که مسیر را برای تشکیل دولت متحد برای پایان دادن به جنگ داخلی هموار می‌کند.

هم‌زمان عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در دیدار با هیئت رهبران جبهه انقلابی در جوبا اعلام کرد: به پیشبرد روند مذاکرات صلح میان هیئت‌هایی از دولت سودان و جنبش‌های مسلح در این کشور که در حال حاضر جوبا (پایتخت سودان جنوبی) میزبانی آن را بر عهده دارد تا تحقق صلح جامع و کامل در زمان مشخص شده پایبند است.

هادی ادریس، رئیس جبهه انقلابی سودان که جنبش‌های مسلح و نهادهای سیاسی به آن پیوسته‌اند، در نشست خبری پس از این دیدار گفت: این هیأت گزارش کاملی درباره روند صلح به رئیس شورای انتقالی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه دیدار دوستانه بود و در جریان آن همه طرف‌های مذاکره کننده تمایل خود را برای دستیابی به صلح جامع تأکید کردند، افزود، البرهان نسبت به تحولات و پیشروی در روند مذاکرات اطمینان خاطر داد.

ادریس افزود: رهبران جبهه انقلابی در این دیدار تأکید کردند که به دنبال دستیابی به توافق صلح جامع و کامل در بازه زمانی مشخص سه هفته هستند و صلح برای ثبات دوره انتقالی و انتقال دموکراتیک در سودان بسیار مهم است.

شورای انتقالی سودان اعلام کرد:‌ البرهان روز شنبه در جوبا با هیأت‌های دولت در مذاکره صلح سودان و ائتلاف آزادی و تغییر و کارشناسان مذاکرات صلح دیدار و ابراز امیدواری کرد که صلح در آینده نزدیک در سودان برقرار شود.

رئیس شورای انتقالی امروز طی یک سفر یک روزه به سودان جنوبی می‌رود تا در مراسم آغاز اجرای توافق صلح در این کشور و تشکیل دولت متحد ملی مشارکت داشته باشد و روند اجرای اقدامات امنیتی را پیگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha