• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99021410076
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ اردیبهشت ایسنا

آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا/ نظر یک وکیل دادگستری درباره پیش نویس پیشنهادی قوه قضاییه درخصوص آیین نامه مربوط به استقلال کانون وکلا / توییت شمخانی درباره برجام/ احتمالاتی درباره راهپیمایی قدس در تهران/ عوامل تقویت مجدد داعش در عراق و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بازگشایی مساجد در ۱۳۲ شهرستان و برگزاری نمازجمعه در آنها / احتمال بازشدن مدارس مناطق سفید

به گزارش ایسنا، اعلام تصمیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا توسط رییس جمهور در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: امروز تصمیم گرفتیم برای ۱۳۲ شهرستانی که شرایطی کم خطر دارند از فردا مساجد باز شوند و نماز جمعه در آنها برگزار شود.  رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد دارایی دو زیبایی معنوی و نظم است؛ نمازگزار با رعایت فاصله عمل واجب را رعایت میکند و اینکه به مسجد میرود عمل مستحب انجام میدهد؛ وقتی این مستحب و واجب در کنار هم قرار میگیرد، خیلی زیباتر است.

وی همچنین با اشاره آخرین تصمیمات دولت برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی افزود: گشایش در امر آموزش در مدارس در جلسه امروز مطرح شد و گفته شد در مناطق سفید با حفظ پروتکل های بهداشتی از ۲۰ اردیبهشت مدارس باز شود.

خبرهای دیگر در زمینه شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

حراست از منافع ملی مهمترین درس کروناست

کشور ما در کرونا اوج وحدت مدیریتی را تجربه کرد

از مردم و اقشار آسیب‌پذیر در بحران کرونا حمایت شود

***

آیین نامه پیشنهادی قوه قضاییه ضربه‌ای مهلک بر بنیان عدالت قضایی است

خبر بعدی، اظهارات یک وکیل دادگستری درباره پیش نویس پیشنهادی قوه قضاییه درخصوص آیین نامه مربوط به استقلال کانون وکلا بود.

رسول کوهپایه زاده در این باره گفت: آیین نامه پیشنهادی قوه قضاییه مربوط به استقلال وکلا ضربه‌ای مهلک  بر بنیان عدالت قضایی و ناقض حقوق اساسی است. 

برجام با تداوم تحریم تسلیحاتی به مرگ ابدی خواهد رفت

توییت جدید دریابان علی شمخانی درباره برجام هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد در توییتر نوشت: پیکر کم‌جان برجام با دور زدن قطعنامه ۲۲۳۱ و تداوم غیرقانونی تحریم تسلیحاتی ایران به مرگ ابدی خواهد رفت. ویروس تحریم، ابزار کاخ سفید برای بقای هژمونی رو به افول آمریکا است. اروپا کدام سو ایستاده؛ حفظ آبرو و تقویت چندجانبه گرایی یا پذیرش مجدد تحقیر و کمک به یک جانبه گرایی؟

به احتمال زیاد امکان برگزاری راهپیمایی قدس در تهران وجود ندارد

توضیحات سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد چگونگی بزرگداشت روز جهانی قدس با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

سردار رمضان شریف با اعلام اینکه به احتمال زیاد امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهر تهران وجود ندارد، گفت: می‌توانیم از پتانسیل فضای مجازی در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.

خبرهای دیگر در این ارتباط را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

هنوز درباره چگونگی برگزاری روز قدس تصمیم‌گیری نشده است/روز جهانی قدس تعطیل ناپذیر است

باید به هر نحو ممکن روز قدس را گرامی بداریم/ نباید روی بحث اجتماعات خیلی تمرکز کنیم

***

کارگران اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگرانی که در شرایط سخت شیوع کرونا مجاهدانه برای رفع مشکلات کشور تلاش نمودند و در این نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد نمود با فداکاری و تلاش شبانه روزی کشور را اداره کردند و می کنند و اجازه ندادند که خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مجلس نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات مجلس را اصلاح کرد

در همین جلسه نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات تصویب کردند که نظارت استصوابی در انتخابات مجلس طبق مواد قانون انتخابات مجلس حاکم باشد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۴ اردیبهشت ماه

دیگر مصوبات امروز مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس هم از جمله دستورکار نمایندگان در جلسه علنی بود.

چه عواملی باعث تقویت مجدد داعش در عراق شده است؟

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره عوامل تقویت مجدد داعش در عراق  بود.

حسین کنعانی مقدم با اشاره به درگیری‌های اخیر ایجاد شده بین گروه تروریستی داعش و نیروهای حشدالشعبی در عراق اظهار کرد: به نظر می‌رسد گروه‌ تروریستی داعش در عراق با سوءاستفاده از برخی از اقداماتی که جهت تضعیف گروه‌های حشدالشعبی در این کشور انجام شده این جرأت را پیدا کرده است که بار دیگر دست به انجام اقدامات مسلحانه در عراق بزند.

انتقام خون‌های پاکی که موجب رشد و بالندگی اسلام، عدالت و حقیقت است، گرفته خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم با محکومیت حمله جنایتکارانه داعش به مجاهدان روزه‌دار حشد الشعبی، تاکید کرد: انتقام خون‌های پاکی که موجب رشد و بالندگی اسلام، عدالت و حقیقت است، گرفته خواهد شد.

رهبر انقلاب دیپلمات برجسته و استراتژیست فوق العاده‌ای هستند

اظهارات سید عباس موسوی در برنامه تلویزیونی "شب گرد" هم از دیگر اخبار پر بازدید بود.

سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از این برنامه در پاسخ به این سوال که رهبری در جمله‌ای گفتند "من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام" چگونه تعبیری بود؟ اظهار کرد:: معتقدم رهبر معظم انقلاب از دیپلمات‌های برجسته و استراتژیست فوق العاده‌ای هستند که دنیا هم به این مساله اذعان دارد. ایشان مناسبات و قدرت ها و نقاط قوت و ضعف را می شناسد و تصمیم گیری می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha