• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99041511363
  • خبرنگار : 71145

عریقات: نشستی عربی دوشنبه علیه الحاق برگزار می‌شود/ وحدت فتح و حماس "گامی بزرگ" است

عریقات: نشستی عربی دوشنبه علیه الحاق برگزار می‌شود/ وحدت فتح و حماس "گامی بزرگ" است

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، نشست وزارتی عربی در روز دوشنبه جاری برای بررسی طرح الحاق اسرائیل برگزار می‌شود، او ابراز امیدواری کرد، در صورت اجرای طرح الحاق، کشورهای عربی در معاهدات صلح امضا شده با اسرائیل بازنگری کنند.

به گزارش ایسنا، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفت‌وگویی با رادیو رسمی فلسطین گفت، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌هایش با رهبران جهان ادامه می‌دهد.

او افزود: اخیرا عباس هفت نامه شخصی به کشورهای جهان فرستاده مبنی بر این‌که در صورت الحاق ما تمام توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل و آمریکا را به طور عملی لغو خواهیم کرد زیرا این دو تمام تعهدات را انکار کردند؛ مساله‌ای که دولت اشغالگر باید مسؤولیت‌هایش را طبق کنوانسیون چهارم ژنو بپذیرد.

عریقات خاطرنشان کرد: محمود عباس در پیام‌هایش به کشورهای جهان خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح با اختیارات کامل براساس قوانین بین‌المللی و حل مسائل وضعیت نهایی از جمله پایان اشغالگری در مرزهای ۶۷ و آزادی اسیران طبق جدول زمانی مشخص شده است.

این مقام ارشد فلسطینی فاش کرد، تلاش‌هایی با مجمع عمومی سازمان ملل برای برگزاری جلسه اعلام تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه الحاق و مواخذه اسرائیل در صورت اجرای این گام صورت گرفته است.

عریقات افزود، طبق طرح الحاق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد وظیفه تشکیلات خودگردان را تغییر دهد به طوریکه تنها جایگاه خدماتی و ابزاری دائمی در دست اشغالگران و ادامه اشغالگری باشد البته این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. او گفت، تمام این‌ها در چارچوب معامله قرن قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد، جهان می‌داند دولت اشغالگر اشاره کرده بود تدابیر الحاق از اول ژوئیه شروع می‌شود، مساله ربطی به تعویق ندارد زیرا طرح "ترامپ و نتانیاهو" مبتنی بر الحاق و تمرکز بر استمرار اشغالگری است.

عریقات در عین حال از موضع بین‌المللی در رد الحاق از جمله پارلمان لوکزامبورگ، وزیر خارجه فرانسه و نیز ۱۱ عضو سنای آمریکا که اصلاح ماده کمک‌های  نظامی به اسرائیل را ارائه کردند، تقدیر کرد و گفت، این هفتمین بیانیه است که مجلس سنا علیه الحاق و تمرکز بر اشغالگری صادر می‌کند.

عریقات بر اهمیت وحدت تلاش‌های فلسطینی در میدان و عبور از وابستگی‌های حزبی برای تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد و افزود، کنفرانس خبری مشترک جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح و صالح العاروری، نایب رئیس حماس "گامی بزرگ" بود که این پیام را مخابره می‌کند "در میدان در مقابله با الحاق و نابودی اشغالگری و معامله قرن متحد" هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha