• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1400030805797
  • خبرنگار : 71613

در واکنش به عملکرد ضعیف زنان بسکتبال در انتخابی المپیک

فریده شجاعی: مردان در اولویت هستند/ برای زنان هزینه نکرده‌ایم

فریده شجاعی: مردان در اولویت هستند/ برای زنان هزینه نکرده‌ایم

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال می‌گوید در بخش بسکتبال سه نفره زنان باید کارهای اساسی انجام شود اما در حال حاضر اولویت فدراسیون تیم مردان است که سهمیه المپیک را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی اتریش برگزارشد، شرکت کرد و با چهار شکست پیاپی از دور رقابت‌ها حذف شد. ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۲۱ بر ۴ شکست خوردند، در دومین دیدار ۲۱ بر ۲۰ مغلوب تایلند شدند، در سومین دیدار نتیجه را ۱۷ بر ۷ به اوکراین واگذار کردند و در آخرین مسابقه هم با حساب ۲۲ بر ۲ مقابل استرالیا شکست خوردند. 

فریده شجاعی در مورد عملکرد ضعیف تیم ملی در این مسابقات به ایسنا گفت: انتظار نداشتیم بازیکنان ما تیم‌های صاحب نام جهان را شکست بدهند اما دل‌مان می‌خواست بهتر از این بازی کنند. تیم‌های حاضر در اتریش قوی بودند و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بودند. هرچند انتظار برد نداشتیم اما انتظار این عملکرد را هم نداشتیم. به هر حال گاهی شرایطی پیش می‌آید که بازیکنان نمی‌توانند بازی خود را ارائه بدهند و وقتی امکانات بقیه تیم‌ها را می‌بینند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند. ما هم در زمان شیوع کرونا نتوانستیم اردوهای خوبی برایشان تدارک ببینیم، اما امیدوارم در مسابقات مجارستان جبران کنند و بازی‌های بهتری ارائه بدهند. 

او در ادامه افزود: از مسابقات این نتیجه را گرفتم که باید بازیکنان سه نفره را از پنج نفره جدا و به شکل خاصی روی سه نفره کار کنیم. فکر می‌کنم همه جای دنیا هم این کار را انجام می‌دهند. از طرفی اردوهای تدارکاتی بیش‌تر و تمرینات بهتری برگزار کنیم. در همه زمینه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد اما مهم‌ترین مساله جداسازی سه نفره از پنج نفره است. 

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به سوال که چرا با وجود این که می‌دانستیم چنین مسابقاتی پیش‌رو داریم، اردوها را دیر آغاز کردیم؟ گفت: بازیکنان ما درگیر لیگ بودند و در جریان مسابقات با بازیکنان خارجی رقابت می‌کردند که نوعی بازی تدارکاتی هم محسوب می‌شد، بنابراین منتظر پایان لیگ ماندیم و با استراحتی کوتاه اردوهای تیم ملی را شروع کردیم. از آن‌جایی که بازیکنان سه نفره و پنج نفره ما از هم جدا نیستند، اگر در جریان مسابقات اردو برگزار می‌کردیم، کل لیگ تعطیل می‌شد. 

او در واکنش به این انتقاد که فدراسیون برنامه دقیقی برای بسکتبال سه نفره ندارد و برای رفع تکلیف تیم را به مسابقات اعزام می‌کند، گفت: تیم مردان در کوران رفتن به المپیک است و به همین دلیل در اولویت فدراسیون قرار دارد. به ما می‌گویند معلوم نیست سهمیه بگیرید، در نتیجه برای زنان خیلی هزینه نمی‌کنند. البته اسپانسرهای زیادی گرفته‌ایم و کمیته ملی المپیک هم کمک کرده تا توانسته‌ایم این حد جلو برویم. تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا سال‌ها هزینه کرده‌اند اما ما این کار را انجام نداده‌ایم و اکنون هم امکانش کم است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۰۸:۲۰

ایشون مگه توی فدراسیون فوتبال نبودن؟