• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031711400
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی محورهای بین‌شهری خلخال

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی محورهای بین‌شهری خلخال

ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، بهسازی، اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی و روکش آسفالت محورهای بین‌شهری خلخال هزینه خواهد شد.

کلیم‌الله وثوقی ۱۷ خرداد در بازدید از محورهای روستایی شهرستان خلخال با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور هزینه آسفالت یک کیلومتر راه روستایی ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: باتوجه‌به هزینه‌های سنگین آسفالت راه‌ها پیمانکاران به‌عنوان مجری تولید و توزیع آسفالت به‌راحتی حاضر به عقد قرارداد برای اجرای طرح‌های آسفالت راه‌های روستایی نیستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل با اشاره به توقف آسفالت راه روستایی به‌ویژه در جنوب استان که از کارخانه‌های آسفالت بخش خصوصی کمتری نسبت به مناطق دیگر استان برخوردار است، افزود: این موضوع موجب شده تا بسیاری از راه‌های روستایی آماده برای آسفالت از جمله راه ۲ روستای بالای ۲۰۰ خانوار این شهرستان به‌رغم گذشت بیش از دو سال از تخصیص اعتبار تاکنون اجرایی نشود.

عضو شورای اداری استان اردبیل با وجود همه این مشکلات در سال گذشته اجرای چهار پروژه راه روستایی به طول ۱۲ کیلومتر را در شهرستان خلخال یادآور شد و اظهار کرد: راه اندبیل به آق‌بلاغ کرد از جمله این راه‌ها است و در سال جاری علاوه بر اجرای آسفالت ۳۵ کیلومتر از محورهای خاکی روستایی این شهرستان، بخش‌هایی از محورهای بین‌شهری این منطقه نیز زیرپوشش روکش جدید آسفالت می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل امسال از اجرای آسفالت راه چهار روستای خلخال از جمله کهران، چلنبر، طویستان و سجهرود از توابع بخش‌های مرکزی و خورش‌رستم این شهرستان با مشارکت مالی بنیاد علوی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات واگذاری معادن به بخش خصوصی از سوی اداره کل  صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در اختیار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان قرار گرفته است.

وثوقی ادامه داد: این مبلغ برای اجرای روکش آسفالت راه‌های تخریب شده ناشی از تردد کامیون‌های حامل مصالح معدنی از جمله سنگ، شن و ماسه استخراج شده از معادن خلخال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی اجرای پروژه‌های راه‌سازی مسیر ۱۳ کیلومتری هشجین به سرچم، آسفالت راه روستاهای سجهرود، اهو،  مره‌جین، سوسهاب، لرد، میانرودان، طویستان با استفاده از اعتبارات مناطق محروم کشور و تکمیل پروژه دوبانده راه منطقه گردشگری ازناو و ۲.۵ کیلومتر از مسیر خیابان کمربندی سی‌متری قدس شهر خلخال را از برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ در خلخال اعلام کرد و افزود: در صورت آماده‌شدن کارخانه‌های آسفالت و عقد قرارداد با پیمانکاران تولید و مجری آسفالت این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha