• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401041812082
  • خبرنگار : 50184

دبیر فدراسیون هندبال:

"وسلین وویوویچ" اعتماد به نفس خوبی دارد

"وسلین وویوویچ" اعتماد به نفس خوبی دارد

ایسنا/کرمانشاه دبیر فدراسیون هندبال به در پیش بودن رقابت های جهانی هندبال اشاره کرد و گفت: وسلین وویوویچ سرمربی جدید تیم ملی کشورمان معتقد است که می توانیم از گروه خود صعود کنیم.

حمیدرضا عزتی در جمع اعضای انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه، به تشریح آخرین وضعیت تیم های ملی ایران برای رقابت های مهم پیش رو پرداخت و اظهار کرد: تیم ملی هندبال بانوان در رده سنی بزرگسالان در اردوی تدارکاتی به منظور حضور در رقابت های بازی های کشورهای اسلامی از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ مرداد به میزبانی شهر قونیه ترکیه به سر می برد.

دبیر فدراسیون هندبال ادامه داد: تیم ملی جوانان هندبال بانوان هم برای اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در مقدونیه در اردو به سر می برد و قرار است هشتم مرداد به این مسابقات اعزام شوند.

وی درخصوص وضعیت تیم های ملی مردان هم گفت: در بخش مردان در رده سنی بزرگسالان هم تیم ملی در اردو حضور دارند تا به رقابت های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه اعزام شوند.

عزتی اضافه کرد: تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۵ تیر عازم کشور بحرین می شوند.

وی در ادامه سطح آمادگی تیم های ملی هندبال ایران را برای حضور در آوردگاه های جهانی و آسیایی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون در کلیه رده های سنی بخش مردان و زنان موفق به کسب سهمیه های جهانی شده ایم که یک رخداد بی نظیر در تاریخ هندبال ما محسوب می شود، بگونه ای که مجلس و وزارت ورزش هم از فدراسیون قدردانی کردند.

دبیر فدراسیون هندبال یکی از مهمترین موفقیت های هندبال کشورمان را در سال گذشته صعود تیم ملی هندبال بزرگسالان به رقابت های جهانی عنوان کرد و گفت: این تیم با هدایت "مانوئل فرناندز" به مسابقات جهانی راه پیدا کرد و ناصر سلیمی پیشکسوت هندبال کرمانشاه هم به عنوان سرپرست و آنالیزور تیم را همراهی می کرد.

وی به ماجرای خداحافظی این مربی اسپانیایی از تیم ملی هندبال کشورمان و حواشی آن اشاره کرد و افزود: قرارداد ایشان در پایان رقابت های قهرمانی آسیا با تیم ملی کشورمان به پایان رسیده بود و علیرغم اینکه علاقمند به ادامه همکاری بودیم، اما مهمترین علت جدایی شان مشکلات خانوادگی بود.

عزتی ادامه داد: در نهایت "وسلین وویوویچ" که یکی از سرشناس ترین مربیان دنیای هندبال و اهل کشور مونته نگرو است، هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده گرفت تا در رقابت های جهانی با قدرت حاضر شویم.

وی به همگروهی ایران با کشورهای اسپانیا، شیلی و مونته نگرو در گروه اول رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اسپانیا و مونته نگرو داعیه قهرمانی در این رقابت ها را دارند و می دانیم که کارمان سخت است، اما وویوویچ هم اعتماد به نفس خوبی دارد و به گفته خودش می توانیم صعود کنیم.

دبیر فدراسیون هندبال به عملکرد این فدراسیون در بخش هندبال ساحلی اشاره کرد و گفت: تیم هندبال ساحلی نوجوانان ایران اخیرا برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران توانست یک مدال جهانی کسب کند و برنز این رقابت ها را به خانه آوردند.

وی ادامه داد: تیم بزرگسالان هندبال ساحلی هم در روزهای گذشته مقام نهم مسابقات جهانی را در یونان کسب کرد.

وی همچنین به شرایط تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب برای حضور در رقابت های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشکلات مالی، این تیم با مشکل زیرساختی هم مواجه است.

دبیر کرمانشاهی فدراسیون هندبال ادامه داد: سال ۱۳۹۷ که ریاست هندبال استان کرمانشاه را برعهده داشتم، پیگیری های زیادی برای اصلاح وضعیت سالن شهید شهبازی، محل بازی های خانگی تیم زاگرس شد و قول هایی هم گرفتیم، چرا که فدراسیون این سالن را برای برگزاری رقابت ها استاندارد نمی دانست و حتی تهدید کرد که میزبانی مسابقات را از این تیم می گیرد. بنابراین چون رایزنی برای بازسازی سالن شهبازی بی فایده بود، با پیگیری فدراسیون را راضی کردیم مسابقات را به سالن انقلاب این شهرستان منتقل کنند.

وی ادامه داد: علیرغم گذشت چهار سال از آن پیگیری ها، سالن شهید شهبازی اسلام آبادغرب بروز رسانی نشده و این مسئله چالشی پیش روی میزبانی های این تیم در رقابت های لیگ برتر پیش رو خواهد بود.

عزتی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخیر مدیرکل ورزش و جوانان استان که از موافقت وزارت ورزش برای رایگان شدن ورودی تیم ها خبر داده بود نیز گفت: این مسئله هنوز تایید و به فدراسیون ما ابلاغ نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش هیات هندبال کرمانشاه را یکی از موفق ترین هیات های کشور خواند و گفت: براساس ارزیابی که فدراسیون از عملکرد استان ها داشته، هیات کرمانشاه طی دوسال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی را داشته است.

دبیر فدراسیون هندبال یکی از موفقیت های مهم هیات کرمانشاه را در بحث استعدادیابی عنوان کرد و افزود: در شهرستانهای اسلام آبادغرب، کرمانشاه، جوانرود و صحنه فعالیت های بسیار خوبی برای استعدادیابی انجام گرفته است.

وی به در دست گرفتن تعداد قابل توجهی از کرسی های فدراسیون توسط کرمانشاهی ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آقایان مراد کرمی، فرید علیمرادی و ناصر سلیمی در کمیته ها و بخش های مختلف فدراسیون حضور دارند که نشان از توان هندبال کرمانشاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha