• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401043020515
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده مردم خلخال در مجلس:

مردم از برداشت‌های غیراصولی شن و ماسه گله‌مند هستند

مردم از برداشت‌های غیراصولی شن و ماسه گله‌مند هستند

ایسنا/اردبیل نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم جنوب استان اردبیل از برداشت‌های غیراصولی شن و ماسه و حراج به بیت‌المال گلایه‌مند هستند.

میر غنی نظری روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در جریان بازدید از ظرفیت‌های معدنی منطقه قزل‌اوزن در خلخال اظهار کرد: در کنار کاهش صدور مجوز برداشت شن و ماسه، تمرکز اصلی مسئولان باید برداشت ذخایر معدنی ارزشمند با ارزش افزوده بالا باشد تا ایجاد فرصت‌های اشتغال و توان اقتصادی بیشتر را برای اهالی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: منطقه قزل‌اوزن از منابع ارزشمند معدنی برخوردار است و ما از وزیر و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم تا هر چه سریعتر مطالعات برای اکتشاف و استخراج معادن این منطقه انجام شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ضرورت ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان بیکار منطقه را با فعال‌سازی معادن ارزشمند جنوب استان یادآور شد و گفت: بهره‌برداری این معادن در حوزه‌های مس و سنگ آهن می‌تواند به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش نیز کمک کند.

نظری افزود: سعی ما بر این است تا با تقویت ظرفیت‌های معدنی در قزل‌اوزن خلخال و منطقه هشتجین بتوانیم برای فعالان این بخش فرصت‌های مناسبی را مهیا کنیم تا در سایه ظرفیت‌های معدنی، تحول اقتصادی انجام شود.

وی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا هر چه سریعتر برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران در این حوزه مجوزهای لازم را صادر کرده و در کنار آن به تکمیل پروسه مطالعات و امکان‌سنجی از ظرفیت‌ها کمک کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خاطرنشان کرد: در جنوب استان اردبیل نیز همچون مشگین‌شهر توان بالای معادن با ضرایب اطمینان بیشتر وجود دارد که بهره‌برداری از این معادن می‌تواند به تحول اقتصادی در این منطقه و تولید ثروت برای اهالی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha