• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401060604368
  • خبرنگار : 50184

راه‌آهن به گردشگری کرمانشاه کمک کرده است؟

راه‌آهن به گردشگری کرمانشاه کمک کرده است؟

ایسنا/کرمانشاه یک فعال گردشگری کرمانشاه معتقد است، راه آهن تا حدودی در رشد گردشگری کرمانشاه موثر بوده، اما تاثیرات آن چندان بالا نبوده است.

سجاد طهموری در گفت و گو با ایسنا، زیرساخت های حمل و نقلی را یکی از ارکان مهم در توسعه گردشگری هر منطقه دانست و اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیر گذار برای جذب گردشگر در هر منطقه ای حتی در روستاها، موضوع وجود راه های ارتباطی مناسب است.

وی وضعیت زیرساخت های حمل و نقلی کرمانشاه را خوب و نه در حد مطلوب توصیف کرد و گفت: هرچند وضعیت بحرانی در وضعیت زیرساخت های حمل و نقلی کرمانشاه نداریم، اما چندان هم مطلوب نیست.

این راهنمای گردشگری کرمانشاه افزود: از حدود چهار سال قبل راه آهن کرمانشاه به بهره‌برداری رسید و باوجود اینکه می‌توان اذعان داشت که در بخش گردشگری استان موثر بوده، اما از نظر کیفیت مشکلات زیادی دارد که با رفع آنها می تواند کمک بیشتری به بخش گردشگری کرمانشاه داشته باشند.

طهموری تاکید کرد: اگر مسئولین ما به فکر رونق گردشگری استان هستند، باید در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل و بویژه راه آهن مشکلات را رفع کنند.

وی یادآورشد: از طرفی امروزه راه آهن کرمانشاه به مرکز و شمال شرق کشور وصل شده، اما باید تلاش شود که ادامه آن تا مرز خسروی و از آنجا به عراق و بعد سوریه نیز تکمیل شود تا به احیاء مسیر جاده ابریشم کمک کرده و در مرحله بعدی افزایش رفت و آمدها به استان و رونق گردشگری را به همراه داشته باشد.

این فعال گردشگری بر لزوم راه اندازی قطار گردشگری در کرمانشاه هم تاکید کرد و افزود: طی سال‌های گذشته قطار گردشگری در لرستان، شمال کشور همچون سواد کوه و مناطق مرکزی ایران مانند کاشان راه اندازی شده و اتفاقا استقبال هم از آن بسیار بالا بوده است.

وی اعلام کرد: کرمانشاه هم به قطار گردشگری نیاز دارد تا در بحث گردشگری ریلی آن تحولی اتفاق بیافتد و گردشگران بیشتری را به کرمانشاه بکشاند.

طهموری شهر مشهد را نمونه‌ای از یک شهر موفق که استفاده مناسبی از راه‌آهن برای بحث گردشگری دارد، دانست و گفت: علیرغم اینکه بیشتر مسافران به نیت گردشگری مذهبی وارد این شهر می‌شوند، اما مسئولین این شهر بگونه ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که گردشگران علاوه بر زیارت، از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی هم استفاده کنند و این موضوع ماندگاری گردشگر را هم در آنجا بالا برده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha