• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401061511494
  • خبرنگار : 50026

نکاتی برای پاکسازی جسمی زائران اربعین

نکاتی برای پاکسازی جسمی زائران اربعین

ایسنا/خراسان جنوبی متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: به همراه داشتن شیشه‎ کوچکی از رب انار در طول سفر زائران اربعین و استفاده از مخلوط عناب و آویشن برای پاکسازی و سلامت بدن در طول سفر بسیار مفید است.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر حفظ سلامت زائران اربعین در طول مسیر، اظهار کرد: پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای ناسالم و غلیظ مانند انواع فست فودها، ماکارونی، غذاهای پرچرب، کم‌خوری، سالم‌خوری و درمان کردن یبوست پیش از سفر، آماده‌سازی بدن با حرکات ساده ورزشی و دفع اخلاط و مواد زائد بدن از این طریق، می‎‌تواند سلامت جسمی را برای زائران اربعین در طول سفر، تأمین کند.

وی افزود: برای رفع یبوست، مصرف ناشتا و داغ شربت حاوی یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش، استفاده از انار ملس، مصرف ۱۰ الی ۱۵ عدد عناب و به همراه داشتن شیشه‎ کوچکی از رب انار در طول سفر، می‎‌تواند برای پاکسازی بدن مفید باشد.

نواب زاده ادامه داد: مخلوط عناب و آویشن نیز برای پاکسازی و کاهش غلظت خون مفید بوده که با ایجاد برش‎‌هایی بر روی عناب، آن را با آویشن و دو لیوان آب بر روی شعله کم جوشانده و پس از شیرین کردن، مصرف می‎‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات احتمالی چون کاهش قند و فشار خون، ضعف و خستگی، خوردن شربت عسل، شیر بادام، فالوده سیب و پودر سنجد با شیر یا آب در افزایش قوت بدن در طول سفر موثر خواهد بود.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: مصرف روزانه دو الی سه لیوان شربت عسل حاوی یک قاشق غذاخوری عسل، یک لیوان آب و آب لیمو ترش تازه بوده و مصرف این ترکیب به خصوص برای افراد با ضعف و خستگی بسیار مفید خواهد بود؛ همچنین استفاده از گلاب و بیدمشک نیز برای این افراد مفید است.

وی بیان کرد: برای تهیه شیر بادام برای تقویت بدن ۱۰ عدد بادام درختی خام را با خیساندن در آب جوش پوست گرفته و با دو لیوان آب سرد و دو قاشق غذاخوری عسل به خوبی مخلوط کرده و در طول روز جرعه جرعه میل کنند.

نواب زاده ادامه داد: فالوده سیب نیز از دیگر ترکیبات مفید بوده و از آن به‌عنوان تقویت‌کننده قلب، مغز، دستگاه گوارش و کبد یاد می‎‌شود؛ به این منظور، یک عدد سیب سرخ متوسط را با دو قاشق عرق بیدمشک، دو قاشق گلاب، یک قاشق تخم ریحان یا تخم بالنگ و یک قاشق عسل ترکیب کرده و میل شود.

وی تصریح کرد: پودر سنجد شامل پوست، گوشت و هسته سنجد بوده و این ترکیب برای تقویت استخوان و عضلات به‌ویژه عضلات ساق پا مناسب است؛ به این منظور می‎‌توان پودر سنجد را با شیر یا آب و عسل مخلوط کرد.

نواب زاده بیان کرد: زائران باید توجه داشته باشند تا از خوردن غذاهای سنگین و نامناسب، فکر و خیال و بحث با همسفران خودداری کرده و از صحبت کردن زیاد پرهیز کنند؛ همچنین لازم است شست‌وشوی مرتب دست‎‌ها با آب و صابون و استفاده از عطر طبیعی در طول سفر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha