• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401092416221
  • خبرنگار : 50182

مدیرتوسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

فروش ۹۰ میلیارد تومانی شرکت‌های پارک علم و فناوری "سلامت" کرمانشاه/ ۵ اختراع بین‌المللی داریم

فروش ۹۰ میلیارد تومانی شرکت‌های پارک علم و فناوری "سلامت" کرمانشاه/ ۵ اختراع بین‌المللی داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فروش ۹۰ میلیارد تومانی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری "سلامت" این دانشگاه در سال گذشته خبر داد.

رضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال ۱۳۹۹ گفت: فعالیت این پارک رسما بیش از یک سال است شروع شده است.

وی افزود: واحدهای مختلفی ذیل مجموعه پارک علم و فناوری "سلامت" مشغول فعالیت هستند که از جمله مهمترین آنها واحد مرکز رشد است که هم اکنون حمایت از ۸۰ هسته و واحد فناور را برعهده دارد.

وی افزود: واحد دیگر زیرمجموعه پارک، واحد «مالکیت فکری» است که این واحد وظیفه ثبت اختراعات را برعهده دارد.

محمدی واحد «توسعه فناوری» را از دیگر واحدهای فعال پارک علم و فناوری سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد هم بحث توسعه فرهنگ فناوری در جامعه مدنظر است و در همین راستا طی یک سال گذشته چهار فراخوان رسمی جهت جذب و حمایت از طرح های فناورانه داده شده است.

این مسئول گفت: همچنین این واحد در یک سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ کارگاه آموزشی در حوزه فناوری برگزار کرده است.

محمدی واحد «ارتباط با صنعت» را هم دیگر واحد فعال پارک علم و فناوری سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد تلاش بر این است که بتوانیم ارتباط دانشگاه و صنعت را برقرار کرده و واحدهای صنعتی علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری را جذب کنیم و از طرفی بتوانیم با تمام سازمانهایی که علاقمند به فعالیت در حوزه پژوهش هستند، همکاری داشته باشیم.

وی واحد «تجاری سازی» را هم از دیگر واحدهای فعال پارکِ سلامت عنوان کرد و افزود: در این واحد دفتر انتقال تکنولوژی راه اندازی شده که وظیفه انتقال دانش فنی از دانشگاه به صنعت را برعهده دارد.

محمدی در ادامه در تشریح دستاوردهای پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون ۸۰ هسته و واحد فناور تحت حمایت مجموعه پارک هستند که از این تعداد ۱۷ شرکت توانسته‌اند دانش بنیان شوند.

وی افزود: همچنین ۲۷۴ مورد ثبت اختراع داشته‌ایم که پنج مورد آن بین المللی بوده و سه مورد از این پنج مورد، اختراع در حوزه تولید دارو بوده است.

معاون توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۱۲ نفر در شرکت ها و واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری سلامت گفت: سال گذشته این واحدها حدود ۹۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha