• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101206837
  • خبرنگار : 50214

رئیس حوزه علمیه بهاباد:

نماز، زیباترین زمزمه عارفانه و عاشق با معشوق است

نماز، زیباترین زمزمه عارفانه و عاشق با معشوق است

ایسنا/یزد رئیس حوزه علمیه شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه نماز به عنوان یکی از واجبات در دین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است که انسان را از آسیب ها و بلایا دور و محفوظ نگه می‌دارد و به سعادت و رستگاری سوق می‌دهد، گفت: نماز و اقامه این فریضه الهی موجب برکت در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام «محمد علی اخوان بهابادی» در آیین پیش اجلاس نماز شهرستان بهاباد که با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه  و مسجد» با حضور معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش ومسئولان و مدیران مدارس ودانش آموزان درمحل آموزشگاه قرآنی سمیه بهاباد برگزارشد درسخنانی با گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به اینکه انسان همیشه به دنبال تعالی و سعادت است لذا نماز بهترین وسیله برای رسیدن به این رشد و تعالی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بهاباد  ضمن اشاره به آثار نماز در زندگی، نماز را یکی از عوامل موثر در ساخت آینده‌ای روشن برای جوانان دانست و خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانان می‌بایست دو امر اقامه نماز و احترام به والدین را سرلوحه امور خود قرار دهند تا آثار و برکات آن را روز افزون در زندگی خود احساس کنند.

وی با تاکید براینکه پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است، اظهار کرد: پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است تا اینکه به واسطه فعالیت فرهنگی مدارس و خانواده ها روحیه دینی، ایجاد و با شناخت نماز به این سمت حرکت کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه نماز ذکر خدای متعال است و صیقل دهنده دلها است و نماز می تواند انسان زمینی را عرشی کند، افزود: زیباترین زمزمه عارفانه و عاشق با معشوق، نماز است.

امام جمعه موقت بهاباد ضمن گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، افزود: یکی از زیباترین سجایای سردار دلها در کنار ولایتمداری و سربازی در رکاب ولی امر،  عبادت و بندگی خداوند متعال بود.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه دشمن تلاش می کند که جوانان ما را  از مسائل دینی و اعتقادی دور کنند و مهمترین راهبرد ما برای مقابله با دشمنان برپایی نماز است اضافه نمود : نماز داروی شفابخش برای همه انسان‌ ها است.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از جهان مادی به جهان معنویت هدایت می‌کند بیان کرد: نماز بهترین وسیله برای تقرب به درگاه الهی است، و نماز ذکر الهی است که در طول شبانه‌روز  نسیم فرح‌بخش به حیات معنوی انسان هدیه می‌کند.

اخوان با اشاره به اینکه نمازی که با خضوع و خشوع صورت گیرد و با توجه قلبی اقامه شود انسان را از زشتی مصون نگه می‌دارد، گفت: ذکر زبانی، قلبی و یاد کردن خدا در تمام احوال لازم و ضروری است، در حقیقت به‌واسطه همین ذکر دل‌ها آرام می‌گیرد.

«عباسعلی خواجه رحیمی» معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهاباد نیز در این اجلاس طی سخنانی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش می تواند نقشی مهم در راستای دین و خداباوری و ولایت مداری در نسل نو ایفا کند و چنین جلساتی برای رشد و بالندگی آنها و پیوند بیشتر با نماز و مسجد بین دانش آموزان و تسری دادن به خانواده بسیار موثر خواهد بود، افزود: امروز آموزش و پرورش می تواند نقشی مهم در راستای دین و خداباوری و ولایت مداری در نسل نو ایفا کند.

وی بیان کرد: با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد نماز و دانش‌آموزان، تقویت ارتباط بین سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد با اجرای برنامه های مختلف معنوی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

خواجه رحیمی افزود: در زمان حاضر دشمن با تمام توان خود برای دور کردن نسل نو از مساجد و مجامع دینی به میدان آمده است و ما به تناسب فعالیت دشمن باید برای خنثی سازی فعالیت های آنها برنامه ریزی به روز داشته باشیم.

معاون پرورشی آموزش وپرورش بهاباد ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی را از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز در آموزش و پرورش البرز عنوان کرد و یاد آور شد: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می آید.

وی بر اهمیت و خواندن نماز اول وقت  اشاره کرد و گفت: نماز بهترین زینت زندگی است، دانش آموزان باید نمازاول وقت را سرلوحه زندگی خود قراردهند تا درمسیر آموزش و زندگی موفق باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha