• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102013493
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد؛

مهمانی سرما در گلستان تا آخر هفته/ دما به منفی ۵ درجه می‌رسد

مهمانی سرما در گلستان تا آخر هفته/ دما به منفی ۵ درجه می‌رسد

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در سطح استان خبر داد و گفت: هوای سرد تا پایان هفته در استان گلستان ماندگار است.

امان‌محمد کمالی در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان گلستان ابری است و دمای شهر گرگان یک درجه سانتی‌گراد است، امروز مراوه‌تپه با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر گلستان گزارش شده است.

وی با اشاره به تداوم سرما و بارش‌ها در استان گلستان، توضیح داد: بر اساس اطلاع‌رسانی که طی روزهای گذشته انجام شد شب گذشته در نیمه غربی استان گلستان شاهد بارش برف و باران بودیم همچنین در برخی از نقاط شهری استان گلستان نیز بارش ملایم برف گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا ظهر امروز(سه‌شنبه ۲۰ دی ماه) خبر داد و تصریح کرد:  انتظار است در اغلب مناطق بارش‌ها به صورت برف باشد و با خروج سامانه بارشی از استان به تدریج شاهد کاهش ابر و پدیده هستیم اما  هوای سرد تا پایان هفته در استان گلستان مهمان است.

کمالی با اشاره به اینکه صبح روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه کمینه دمای هوا به منفی پنج درجه سانتی‌گراد و حتی کمتر از آن می‌رسد، خاطرنشان کرد: مردم در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت داشته باشند و با توجه به وقوع یخبندان هنگام ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش ایسنا، در پی ورود موج سرما و در راستای مدیریت مصرف گاز تمامی اداره‌ها و مراکز آموزشی سطح استان گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به مدت سه روز در فاصله روزهای 20 تا 22 دی ماه تعطیل شدند، بر این اساس تعطیلی مدارس مشمول دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند، نمی‌شود.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده، بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان گلستان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گلستان دایر هستند.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در اطلاعیه‌ای از مردم استان خواست؛ با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی استان مبنی بر افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha