• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120201216
  • منبع : نمایندگی همدان

اجلاس استانی نماز در همدان برگزار شد

اجلاس استانی نماز در همدان برگزار شد

ایسنا/همدان ظهر امروز -سه‌شنبه ۲ اسفندماه- «اجلاس استانی نماز و آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز «فجر تا فجر»» با حضور مسئولان کشوری و استانی، دانشجویان، دانش آموزان، معلم‌ها، اساتید و دیگر اقشار در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار شد.

در ابتدای این همایش رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه هر جا جوانان حضور داشتند موجب دلگرمی شده و امیدواری و شور و نشاط در آن جامعه بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: ۲۹ پیام مبارک از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با این اجلاس به متولیان و دستگاه‌های مختلف فرهنگساز ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم افزود: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در میان جامعه یک امر جدی و فرهنگی است و معضلات اخلاقی در جامعه ما فروکش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج کمیته برای این اجلاس در دستگاه‌های مختلف تشکیل و ۱۷۰۱ اثر معنوی به ما ارسال شد و توسط دبیرخانه اداره ارشاد ۳۶ اثر بررسی و برگزیده شد.

حسنی‌حلم بیان کرد: طی این مدت با برگزاری جشنواره‌های مختلف به همت مسئولان ارشد استانی، مانند همیشه استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی و دینی مطرح و معرفی شد.

در ادامه قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با حضور در این جلسه به طور آنلاین و وبینار، با بیان اینکه استان همدان در امر فرهنگی و برگزاری همایش‌های مرتبط با نماز جزء پنج استان برتر و پیشتاز کشور است، مطرح کرد: همدان با توجه به جمعیت استان در ردیف استان‌های برتر و مؤثر کشور قرار دارد.

سیداحمد زرهانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ کودک، نوجوان و جوان همدانی در جشنواره «فجر تا فجر» شرکت کرده‌ و آثار خوبی به ارمغان آورده‌اند، تصریح کرد: هدف، وارد کردن نسل جوان، دانشجو، صاحب نظر، نویسندگان، شاعران، نقاشان و فعالان حوزه فضای مجازی در وادی نماز و تولید آثار به عنوان کارگزار و فعال فرهنگی است.

زرهانی ادامه داد: نزدیک به ۲۹ هزار اثر مرتبط با نماز در کل ایران به مجموعه‌های ما ارسال شد که نشان از استقبال بالای نسل جوان از این اجلاس و همایش‌ها دارد.

وی تأکید کرد: خروجی این اجلاس در شورای اقامه نماز استان که اتاق فکر نماز استان است، باید بررسی شود و با توجه به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله باید توجه بیشتری به متولیان نمازگزار و امور فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در سطح ملی با آن مواجه هستیم، این است که مدیران ارشد دستگاه‌ها در سطح نمازجماعت دستگاه‌ها حضور چشمگیری ندارند.

وی بیان کرد: آنچه در اغتشاشات اخیر اتفاق افتاد، بخشی از آن ناشی از اطلاعات غلطی بود که رسانه‌های معاند در اختیار نسل جوان ما گذاشته بودند و تلاش ما این است پیوند مدارس و مساجد وصل و محکم شود و ائمه جماعت مساجد و متولیان فرهنگی با حضور در مدارس و گفت‌وگو با دانش‌آموزان فرهنگسازی و جهاد تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان موجودی است که در درگیری بین فطرت و طبیعت خود قرار دارد، گفت: تمام مشکلات ما در جامعه و جهان زمانی رخ می‌دهد که انسان فطرت خود را کنار می‌گذارد و درگیر لذت‌های بی‌ارزش دنیوی می‌شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی افزود: زمانی جامعه و سیاست به سمت نورانیت حرکت می‌کند که مردم و مسئولان با مهربانی و محبت با هم برخورد می‌کنند و فطرت در جامعه سالم است. بینش و فطرت الهی موجب زندگی اخلاقی و دوری از طلاق، جرم و جنایت و اعتیاد است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: با نماز از آسیب‌ها دور می‌شویم، توسعه نماز باعث می‌شود بشر به آغوش پروردگار بازگردد و این همه بی عدالتی و تبعیض بالاخره از بین برود.

وی اضافه کرد: از طرف دانشجویان و دانش‌آموزان این سوال را از مسئولان کشوری و استانی می‌پرسم، آیا نحوه عملکرد شما مسئولان در دینداری و نماز خواندن جامعه تأثیر دارد؟ بله، ما هم می‌دانیم مسئولان متولیان اصلی نماز نیستند اما مشکلات عملکردی مسئولان و مشکلات معیشتی مردم متأسفانه بر این موضوعات تأثیر دارد و موجب عدم توسعه و ترویج فرهنگ نمازخوانی می‌شود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه انصافاً خدمات خوبی طی این دو سال از سوی دولت مردمی شاهد بودیم و امیدواریم این معضلات معیشتی بالاخره برطرف و حل و فصل شود، از ضرورت حضور مدیران ادارات و دستگاه‌ها در زمان اقامه نماز ادارات صحبت و تأکید کرد.

استاندار همدان نیز گفت: کسانی که اهل نماز و تجهد هستند، به سمت و سوی کفر نمی‌روند و دشمن به دنبال بی‌ایمان کردن جوانان است و از اثر نماز و تقویت ایمان آنها می‌ترسد چراکه همین ایمان باعث می‌شود مقابل ظلم جهانی بایستند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اشتباهات مدیران چه بزرگ و چه کوچک باعث می‌شود رسانه‌های معاند خطاها را به پای نماز، دین و اسلام بگذارند و ضرورت دارد مدیران تمام تلاش خود را برای تعالی بخشیدن به امورات استان داشته باشند و جوانان هم بدانند مدیران هم به عنوان انسان ممکن‌الخطا هستند.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: دشمن با فریب و اغواگری به دنبال جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی علیه ملت معتقد و مؤمن ما است و از رهبر بزرگوار ما که سخنانشان همواره سخن خدا و قرآن است، می‌ترسند.

وی مطرح کرد: با وجود تمام سختی‌ها و فشارهای دشمن و با تلاش شبانه‌روزی متولیان امر در ایام‌الله دهه مبارک فجر ۹۵۶ پروژه عمرانی در استان همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ۱۵۰ پروژه کلنگ‌زنی شد و ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی در روستاهای ما مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به علت سفر پرخیروبرکت رئیس جمهور در همدان ۱۴ هزار میلیارد اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد که ۱۷۰۰ میلیارد آن تزریق شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از اثرات برگزیده این اجلاس در حضور مسئولان تجلیل و تقدیر به عمل آمد. اصغر سلگی به عنوان نفر اول بخش مقاله، سعید ثابت‌ایمان به عنوان نفر دوم موشن‌گرافی، وحید جمشیدی به عنوان نفر اول طرح گرافیکی و مهدی طراوتی‌توانا به عنوان نفر اول بخش شعر، معصومه کریمی به عنوان نفر دوم بخش داستان و هلیا مهدی‌تبار به عنوان نفر اول بخش خوشنویسی و هم‌چنین آقای بیات به عنوان مُبلغ نمونه از سازمان تبلیغات اسلامی و محمدحسین طوماری از دانشگاه فرهنگیان همدان به عنوان فعال، خادم، دانشجو و فعال برتر نماز، ابوالقاسم محمدی به عنوان مدیر موفق و برتر در حوزه نماز در آموزش و پرورش و از حجت‌الاسلام حسینی‌مجد امام جمعه تویسرکان به عنوان امام جمعه موفق در حوزه نماز، محسن ورمزیار به عنوان استاد دانشگاه برتر در حوزه نماز و اکرم یوسفی‌پارسا به عنوان خبرنگار خبرگزاری برتر در حوزه نماز و هادی ربیعی‌افروز به عنوان ورزشکار برتر در حوزه نماز، فاطمه شجاعی به عنوان دانش‌آموز برتر، علیرضا بیاتی به عنوان مسئول هیأت مذهبی برتر و همچنین آقای زین‌العابدینی از مجموعه‌های فرهنگی اجتماعی برتر استانی و سعید پرستش از مجموعه‌های آموزشی برتر استان و آقای شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از مجموعه‌های گروه‌های رفاهی استان معرفی شدند و همچنین از دیگر مسئولان ادارات کل و ارگان‌های استان در این مراسم تقدیر و باقی تقدیرها به نفرات برتر ارسال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha