• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040603239
  • خبرنگار : 50039

در نشست با "والدین کودکان کار اتباع خارجی" مطرح شد؛

اعمال قانون کودکان کار خارجی

اعمال قانون کودکان کار خارجی

ایسنا/گلستان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان ارائه آموزش‌های خانواده و افزایش آگاهی را نخستین گام در راه پایان دادن به کار کودکان اتباع خارجی دانست و گفت: به کارگیری کودکان با عناوین دستفروشی و تکدی‌گری در سطح شهر تخلف محسوب می‌شود.

ابراهیم اسلانی صبح امروز سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست با "والدین کودکان کار اتباع خارجی" که در مجتمع خدمات چندمنظوره اداره کل اتباع خارجی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌گیری سازمان ملی مهاجرت و برنامه جدید دولت در خصوص صدور کارت شناسایی هوشمند برای پناهندگان با هدف ارائه قانونمند خدمات و جلوگیری از سرگردانی مراجعه‌کنندگان خارجی در دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه‌های مختلف همچون خدمات تحصیلی، درمانی، بهداشتی و تردد است.

وی با بیان اینکه به کارگیری کودکان با عناوین دستفروشی و تکدی‌گری در سطح شهر تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: در صورت سرپیچی از قوانین دستگاه‌های متولی ناچار به لزوم جمع‌آوری آنان و اعمال قانون در مواجهه با تخلفین خواهیم بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان با تاکید بر اینکه آموزش نخستین گام در راه پایان دادن به کار کودکان است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های خانواده به سرپرستان، بی‌تردید می‌تواند از آسیب‌های روحی و جسمی کودکان در آینده پیشگیری کند.

اعمال قانون کودکان کار خارجی

برخورد قانونی با کودکان کار در صورت عدم همکاری والدین

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار گرگان با اشاره به اینکه خدمات شهرداری به کلیه شهروندان اعم از اتباع داخلی و خارجی است، تصریح کرد: آنچه دست‌اندرکاران شهرداری گرگان انتظار دارند، جمع آوری کودکان از سطح چهار راه‌ها و گذرهای شهری با همکاری والدین آنهاست.

احمد سالاری حضور کودکان در این مکان‌ها را دارای مخاطرات زیادی برای آنها دانست و گفت: والدین این کودکان باید از خدماتی که مجتمع الغدیر گرگان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در راستای آموزش و توانمندسازی آنان ارائه می‌شود استفاده کنند.

وی حفظ تکریم این کودکان و استفاده از آموزش و پر کردن اوقات فراغت آنان را از مهمترین اهداف برشمرد و هشدار داد: در صورت عدم همکاری والدین ناچار به برخورد با متخلفین خواهیم بود.

گفتنی است، این نشست به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان با حضور مدیرکل اتباع خارجی استانداری گلستان و معاون خدمات شهری شهردار گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha