• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041911637
  • خبرنگار : 50093

معاون شهردار مشهد:

امسال با مشارکت هنرمندان توانستیم به فضای شهر امام رضا(ع) روح تازه‌ای بخشیم

امسال با مشارکت هنرمندان توانستیم به فضای شهر امام رضا(ع) روح تازه‌ای بخشیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ما در موضوع هنر و هنرمند در مجموعه شهری امام رضا(ع) تلاش کرده‌ایم از هنر متعالی و شهری استفاده کنیم و با مشارکت هنرمندان در فضای شهری توانستیم در سال ١۴٠٢ با مشارکت هنرمندان به فضای شهری امام رضا(ع) روح تازه‌ای ببخشیم.

یوسف اسماعیل‌زاده یکشنبه‌شب ۱۸ تیر، در اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: شأن اعضایی که در این جلسه حضور دارند و هنر آن‌ها، باعث  می‌شود که حال مردم در شهر امام رضا(ع) خوب باشد.

وی افزود: ما در موضوع هنر و هنرمند در مجموعه شهری امام رضا(ع) تلاش کردیم از هنر متعالی و شهری استفاده کنیم و با مشارکت هنرمندان در فضای شهری، شهر را راهبری کنیم و توانستیم در سال ١۴٠٢ با مشارکت هنرمندان به فضای شهری امام رضا(ع) روح تازه‌ای ببخشیم و این دسترنج هنر شما هنرمندانی بود که با بیش از ۲ هزار اثر اتفاق افتاد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: جشنواره هنری شهری امسال وجه متمایزی نسبت به سال گذشته داشت و توجه ویژه‌ای به پهنه‌ها و هنرهای تعاملی مرتبط با هویت شهری امام رضا(ع) داشت. همچنین در این جشنواره به عرصه‌های نشاط شهری نگاه ویژه‌ای شد که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

اسماعیل‌زاده گفت: هنر شما بر هویت شهری تاثیرگذار است و به واسطه ارتباط با کلان‌شهرها این موضوع مورد توجه قرار گرفته و مشهد در این موضوع سرآمد بوده و این امر به خاطر حضور شما است.

جشنواره هنر  شهری در مشهد به یک برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده است

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: جشنواره هنری  شهری در مشهد به یک برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده است که این امر با مشارکت شما هنرمندان امکان‌پذیر شد. با مشارکت تمام مسئولان و مدیریت شهری زمینه‌های جدیدی در اکران شهری فراهم  شد که مورد استقبال شهروندان و زائران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر قدر این هنرمندان این شهر را ندانیم شهرهای دیگر آن‌ها را جذب می‌کنند ‌لذا باید زمینه همکاری مشترک را ارتقا دهیم، ادامه داد: شما پای کار شادی این شهر هستید. استفاده از این هنرمندان و هنر نباید معطوف به نوروز باشد. باید شبکه‌سازی کرد، این شبکه‌سازی باید اولویت داشته باشد و به صورت مستمر از این هنرمندان حمایت کرد.

ناصحی تاکید کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره‌ها افزایش نشاط مردم است. مردم زمانی‌که در شهر تردد می‌کنند با دیدن آثار هنری باید به وجد بیایند. جشنواره‌هایی همچون جشنواره نور که مورد استقبال مردم قرار گرفت باید توسعه یابند و کارهای جدید و نوآورانه در عرصه هنری منطبق با تکنولوژی روز ابداع شود و ما از خدمات شما بهره‌مند شویم و مردم هنر شما را ببینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha