• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517729
  • خبرنگار : 50037

ضرورت ایجاد زمینه آموزش‌های امدادی در تمام روستاهای همدان

ضرورت ایجاد زمینه آموزش‌های امدادی در تمام روستاهای همدان

ایسنا/همدان مسؤل هماهنگی خانه‌های هلال استان همدان گفت: باید زمینه برگزاری آموزش‌های امدادی و خودامدادی را در سطح تمام روستاهای استان فراهم کنیم.

سیدرسول حسینی سه‌شنبه ۲۵ مهر در جلسه جمعیت هلال احمر شهرستان بهار که با حضور مدیر جمعیت هلال احمر و مسئول حوزه داوطلبان و مسئولان خانه‌های داوطلب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر آموزش افراد، در زمینه آموزش‌های امدادی نیاز است یک نفر را در هر روستا به عنوان نماینده خانه هلال روستا معرفی کنیم تا در آینده بازوی جمعیت هلال احمر باشند.

وی با اشاره به مسأله تاب‌آوری در حوادث، مؤثرترین واحد در هلال احمر را در زمان بلایای طبیعی خانه‌های هلال دانست و تصریح کرد: خانه‌های هلال باید داوطلب‌محور باشند و اعضاء بدون هیچ چشم‌داشتی در این رابطه گام بردارند.

حسینی افزود: هدف ما از ایجاد خانه‌های هلال این است که نتیجه مطلوبی از این خانه‌ها دریافت کنیم و این موضوع با تعامل و مشارکت بیشتر مردم در این حوزه قابل تحقق خواهد بود ضمن اینکه باید شرایطی فراهم آوریم که خانه‌های هلال دوچندان مورد استقبال روستائیان باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار هم از فعالیت ۱۲ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: این خانه‌ها دارای ۸۰ عضو آموزش‌دیده و فعال است و تشکیل‌ خانه‌های هلال در روستاها و آموزش‌های همگانی باعث می‌شود خود مردم حوادث و سوانح را تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات، مدیریت کنند.

سجاد پورعرب گسترش و تجهیز خانه‌های هلال را در تمامی روستاهای شهرستان مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال جامعه محور هستند و داوطلبان در خط مقدم حضور دارند و ما در تلاش هستیم که خانه‌های هلال بیشتری را با همکاری دهیاران در روستاهای شهرستان بهار راه‌اندازی کنیم.

وی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال، گسترش آموزش همگانی در تمامی نقاط و تاب‌آوری در شهرستان است تا در زمان وقوع حادثه نیروهای محلی که از قبل آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، پیش از حضور نیروهای متخصص در منطقه حادثه‌دیده اقدامات اولیه در حوادث را انجام داده باشند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان از زحمات مسئول خانه هلال روستای آقبلاغ شهرستان بهار تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha