• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082618868
  • خبرنگار : 50163

شهردار ابهر:

دست‌فروشان ابهر نیازمند ساماندهی هستند

دست‌فروشان ابهر نیازمند ساماندهی هستند

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: فعالیت دست‌فروشان در ابهر نیازمند سامان‌دهی و انتظام‌بخشی درست و منطقی است.

‍ علیرضا عباس‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه با دستفروشان ابهر برای ساماندهی و انتظام‌بخشی به این امر مهم، اظهار کرد: در حوزه دست‌فروشی و مشکلات دست‌فروشان جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده و نظرات مختلفی وجود دارد.

وی با توضیح اینکه برخی عقیده دارند که فعالیت دست‌فروشان سد معبر بوده و باید کلا جمع شود زیرا خلاف قانون است، ادامه داد: نظر دیگر بر این است که مکانی برای بساط کردن این دست‌فروشان در نظر گرفته شود.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه در این شرایط سخت اقتصادی متوجه مشکلات مردم به ویژه دست‌فروشان که جز این شغل، شغل دیگری ندارند، هستیم، گفت: برخی از مغازه‌دارن با توجه به اینکه اجاره مغازه، مالیات و عوارض می‌دهند از فعالیت دست‌فروشان به شدت گلایه‌مند هستند و بر این موضوع پافشاری می‌کنند که فعالیت دست‌فروشان سبب کسادی بازار آنها شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در مورد مشکلات دست‌فروشان در یک فضای دوستانه به یک تصمیم‌ جمعی خوب و منطقی برسیم، افزود: نباید هیچ‌کس در این زمینه متضرر شود و علاوه بر اینکه نباید معیشت دست‌فروشان آسیب ببیند، قانون نیز باید در این زمینه رعایت شود.

وی با توضیح اینکه از دست‌فروشان انتظار داریم که شرایط شهرداری را نیز در نظر بگیرند زیرا شهرداری مقید به رعایت قانون است، افزود: باید در سایه تعامل و هم‌فکری اقدامی شود هم چرخ زندگی دست‌فروشان بچرخد هم امورات شهر دچار مشکل نشود.

عباس‌نیا تاکید کرد: در موضوع دست‌فروشی هم باید قانون را رعایت شود و هم باید طوری عمل کرد که کار و کاسبی دست‌فروشان دچار اختلال نشود.

شهردار ابهر با بیان اینکه در تلاش هستیم فضایی ایجاد شود که ضمن اینکه دست‌فروشان سود بیشتری می‌کنند و حتی محصولات کشاورزان را نیز به فروش برسانند و کمبودی در شهر احساس نشود، تصریح کرد: فعالیت دست‌فروشان اگر درست و قانونی باشد قیمت‌ها نیز تعدیل می‌شود و این فعالیت‌ها به تنظیم بازار کمک می‌کند.

عباس‌نیا با تاکید بر اینکه حریم مغازه‌داران باید رعایت شود، ادامه داد: به طور مثال اگر مغازه‌داری میوه می‌فروشد هیچ دست‌فروش دیگری هم که میوه می‌فروشد حق ندارد جلوی مغازه او بساط کند.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه خیابان و معابر برای هیچ کس نیست و کسی حق سواستفاده از آنها را ندارد، متذکر شد: همه باید قانون را رعایت کنند و دست‌فروشان نیز از این قائده مستثتی نیستند.

وی با توضیح اینکه حل مشکلات دست‌فروشان در وهله اول مستلزم این است که آنان وظایف خود را به درستی انجام دهند، یادآور شد: در موضوع دست‌فروشی به دنبال این هستیم که مشکلات آنان را اساسی حل کنیم و این دست‌فروشان را ساماندهی کنیم.

عباس‌نیا با تاکید بر اینکه با مشکلات دست‌فروشان آشنا هستیم و نظر همه دستگاه‌های مرتبط را شنیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع در تلاش هستیم که مسئله را جوری حل کنیم که هیچ‌کس گله‌مند نباشد که برای تحقق این موضوع نیز هر کس باید به سهم خود  از خواسته‌هایش کوتاه بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha