• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092216161
  • خبرنگار : 50163

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

تدبیری برای بهبود وضعیت نمازخانه‌ها در مدارس اندیشیده شود

تدبیری برای بهبود وضعیت نمازخانه‌ها در مدارس اندیشیده شود

ایسنا/زنجان رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: شرایط برگزاری نماز در برخی مدارس مناسب نیست و باید برای بهبود وضعیت نمازخانه‌ها در مدارس تدبیری اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه) در جلسه اقامه نماز جمعه ابهر با بیان اینکه ترویج نماز بنا به آیات قرآن کریم یکی از نشانه‌های مومنان راستین است، بیان کرد: مفهوم اقامه نیز یک مفهوم اجتماعی است و تنها به معنای یک نماز خواندن انفرادی نیست، بلکه به معنی برپا داشتن است و طوری باید عمل کرد که این موضوع در جامعه تسری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی ایران است برای ترویج نماز تلاش کنند، ادامه داد: این موضوع هم وظیفه شرعی و هم وظیفه عرفی و قانونی ماست که در فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز و فراهم‌ کردن زمینه‌های برپا داشتن این فریضه الهی تلاش کنیم.

 یوسفی با توضیح اینکه امسال اجلاس سراسری نماز که بزرگ‌ترین اجلاس فرهنگی و مذهبی کشور است دی ماه به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس با حضور رئیس‌ جمهوری و مسؤولان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با توضیح  اینکه ریاست ستاد استانی اجلاس برعهده استاندار است، گفت: این اجلاس از کمیته‌های مختلف از جمله کمیته فرهنگی و فوق برنامه، پشتیبانی و آماده‌سازی فضای اجلاس، علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و سایر کمیته‌ها تشکیل شده است که بین آنها کمیته فرهنگی اهمیت بالایی دارد.

او با بیان اینکه مخاطب این اجلاس خود مسؤولان هستند، اظهار کرد: در این جلسه مسؤولان باید درباره اقدامات مربوط به نماز گزارش ارائه کنند. همچنین برای اینکه مردم نیز از برکات این اجلاس برخوردار شوند، فوق برنامه‌هایی برای آن پیش‌بینی شده که تلاش ما این است این برنامه‌ها علاوه بر مراکز استان در شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد برنامه‌های ستاد متعلق به نسل نو، دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و دانشجویان است، بیان کرد: نقش آموزش‌ و پرورش در اقامه نماز غیرقابل انکار است و باید به این نهاد در حوزه ترویج نماز کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور روحانیون در مدارس از موضوع‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد که این بستر را آموزش‌ و پرورش باید تقویت کند، ادامه داد: مشکلی که در مدارس داریم این است که شرایط برگزاری نماز مطلوبی نیست تا جایی که فضای برخی نمازخانه‌ها کوچک است.

یوسفی با تاکید بر اینکه باید زنگ نماز در مدارس به صدا درآید و معلمان نیز با شنیدن این زنگ همراه دانش‌آموزان در نماز جماعت حضور داشته باشند، اظهار کرد: حضور معلمان در صفوف نماز جماعت دانش‌آموزان، ترویج و تبیین نماز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha