• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092517982
  • خبرنگار : 50037

اسدآباد میزبان لاله فاطمی

اسدآباد میزبان لاله فاطمی

ایسنا/همدان سهمیه امسال استان همدان برای استقبال و تدفین شهدای گمنام پنج شهید گمنام بوده که یکی از شهدای گمنام در کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان در نمایشگاه بین‌اللملی استان تدفین شد.

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۰ آذر ماه نیز  پیکر پاک چهار شهید گمنام  دیگر  وارد همدان و از پایگاه سوم شکاری خلبان «شهید محمد نوژه» با سان و احترام نظامی بر روی دستان خانواده‌ها و نظامیان تشییع و به روستاها و شهرهای استان برای تشییع انتقال داده شد تا این لاله های فاطمی در خاک پاک دیار شهرستان‌های اسدآباد در پارک ملت ، نهاوند در شهر برزول ، کبودراهنگ در مجتمع سیاحتی غار علیصدر و شهر همدان در شهرک فرهنگیان تدفین آرام گیرند و میهمان عزیز و چراغ پرفروغ دلهای مردم این دیار باشند و با حضور این لاله های فاطمی هر بار خاطرات دوران جنگ را مرور و رشادت ها و دلیری های یکایک شهدا را روایتگری کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را برای فرزندان این خطه برجسته در ایثار و شهادت همچنان سرمشق بگیرند.

از بعدازظهر روز گذشته ۲۴ آذرماه، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان اسدآباد دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی میزبان یکی از همین چهار شهید گمنام لاله‌های فاطمی بود که این لاله فاطمی قرار بود در ۲۶ آذرماه در این شهرستان تدفین شود و تدفین پیکر مبارک این لاله فاطمی به روز دیگری موکول شده است.

امروز در دومین روز از میزبانی از این شهید والا مقام  مردمان دیار سید جمال‌الدین در میزبانی از این شهید گمنام سنگ تمام گذاشته و صفحه درخشانی دیگر در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا ثبت کردند.

عزاداران در مراسم اغلب به همراه خانواده‌های خود و فرزندان خردسالشان آمده‌اند، فرزندانی که سربندهای منقش به اسماء اهل بیت(ع) و چفیه‌هایی بر دوش دارند و گاه تصویری از سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی و حبیب حرم سردار شهید همدانی در دستانشان خودنمایی می‌کند.

تشییع شهدای گمنام فرصتی ناب برای تقویت فطرت درونی الهی است

امام جمعه اسدآباد در مراسم تشیع این شهید گمنام که صبح امروز در مجتمع خلیج فارس این شهرستان برگزار شد، در جمع تشییع کنندگان گفت: تشییع شهدای گمنام فرصتی ناب است که فطرت درونی الهی را تقویت و بیدار کنیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی  افزود: شهدا رسالت دارند که اجازه ندهند و نگذارند ما در لجن زار طبیعت دنیا غرق شویم چرا که پیرامون ما را ماده در برگرفته و زمینه غرق شدنمان بالاست و خدا این فرصت را از طریق شهدا ایجاد کرده که توجه ما را به خود و فطرت انسانی بیشتر کند .

وی اظهار کرد: انسانیت هر انسان به عقل و فطرت است و فطرت انسان کمال طلبی و خداپرستی و اُنس با خداست و باید این فطرت را  در انسان فعال کرد .

موحدی با بیان اینکه شهدا به خدا پیوسته‌اند و به دنیا احاطه دارند، خاطرنشان کرد: در حکومت مهدوی پس از ظهور امام زمان (عج) شهدا از جمله افرادی هستند که به دنیا رجعت داشته و از این دنیا حظ گسترده‌ای خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه خدا به شهید جایگاهی عنایت کرده که هر کس را که بخواهد شفاعت کند،گفت: باید ما نیز در راه شهدا پیش برویم و همواره محبت اهل بیت و فاطمه زهرا (س)  را در دل داشته باشیم تا خداوند باری‌تعالی و همه کهکشان و آسمانها ما را دوست داشته باشند.

موحدی با بیان اینکه دنیا بازار معامله است، افزود: آنان که با مانند شهدا با خدا معامله کردند به‌طور قطع سود می‌برند و آنان که چون صهیونیست‌ها با شیطان معامله کردند به‌طور قطع زیان خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه شهید کسی است که به خدا ملحق شده است، ادامه داد: همه کارهای خدا دقیق و با حکمت است، اگر امروز پس از ۴۰ سال شهدای گمنام در تفحص‌ها شناسایی می‌شوند این بهانه‌ای که خدا مقدر کرده تا برخی از ما مورد توجه خاص این شهدا قرار بگیریم و آنان که به شهدا عرض ارادت دارند به طور قطع مورد توجه و عنایت شهدا قرار می‌گیرند و  از این طریق محبوب و برگزیده خدا می شوند.

وی تصریح کرد: ما به شهدا نیاز داریم آنان رابط فیض و پیک‌های بهشت برین هستند تا ما را آسمانی و محبوب خدا کنند.

به گزارش ایسنا؛ ساعت هشت صبح مجمتع خلیج فارس ویژه دختران، ساعت ۹.۳۰ صبح  دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، ساعت ۱۰.۳۰سالن اجتماعات خلیج فارس ویژه پسران، همزمان با نماز ظهر و عصر شهر پالیز مسجد محله جنت آباد، ساعت ۱۴.۳۰ روستای چنار علیا مسجد امام حسن عسگری و ساعت ۱۵.۳۰ مسجد جامع حسینیه امام حسن مجتبی اسدآباد(ویژه بانوان)، مسجد جامع اسدآباد (همزمان با نماز مغرب و عشاء)، مسجد علی‌ابن ابی‌طالب شهر اسدآباد ساعت ۲۰ ، شهرک جانبازان مسجد ولیعصر ساعت ۲۱  از جمله مکان‌های تعیین شده امروز در ساعت مقرر  برای تشییع این لاله فاطمی خواهد بود.

بر اساس خبر  کانال منتسب به بنیاد شهید مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرده است: پیکر شهید گمنام مربوط به اسدآباد پس از تشییع مردم این شهرستان برای آزمایش مجدد DNA به تهران بازگردانده خواهد شد و تدفین این شهید گمنام در این شهرستان قطعی است اما با چند روز تأخیر انجام  می‌شود.

در سال ۹۱  نیز طی مراسمی باشکوه  سه شهید گمنام در چشم‌انداز گردنه شهرستان اسدآباد به خاک سپرده شدند که طی خبری خوش در آذرماه  سال ۱۴۰۰ پس از ۳۶ سال انتظار  هویت یکی از این شهیدان گمنام به نام شهید «حمیدرضا ترابی» بر اساس آزمایش DNA، شناسایی شد و در دوم  دی ماه همان سال مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی مراسم تکریم و استقبال از خانواده شهید والامقام حمیدرضا ترابی را با میزبانی باشکوه مسئولان شهرستان اسدآباد، خانواده‌های معظم شهدا ،بسیجیان و ایثارگران و آحاد مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha