• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402120704353
  • خبرنگار : 50604

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

پذیرش ۲۷۴ نفر وکیل در گلستان/ استقلال وکیل باید حفظ شود

پذیرش ۲۷۴ نفر وکیل در گلستان/ استقلال وکیل باید حفظ شود

ایسنا/گلستان رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان از پذیرش ۲۷۴ نفر در آزمون کارآموزی وکالت در سال گذشته خبر داد و گفت: استقلال وکیل لازمه شکوفایی جامعه است و اگر استقلال را از نهاد وکالت بگیرند جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

علی طالع‌زاری عصر دوشنبه ۷ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: از همه مردم فهیم استان دعوت می‌کنم با حضور پرشور و آگاهانه خود در کارزار انتخابات زمینه ورود افراد اصلحی که بتوانند مشکلات و مسائل مردم را حل و فصل کنند را فراهم کنند.

وی ضمن انتقاد از تصویب قانون تسهیل مجوز کسب و کار در اسفند ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این قانون ظرفیت عددی مورد نیاز هر استان برای پذرش وکیل را برداشته و کسب حد حساب نمره مشخصی را برای وکیل شدن افراد تعیین کردند که این مسأله باعث ورود وکلای بیش از حد نیاز در جامعه شده است.

رشد ۱۰ برابری پذیرش وکیل در گلستان

رئیس کانون وکلای استان گلستان با بیان این‌که طبق قانون تسهیل کسب و کار هر شخصی که ۷۰ درصد میانگین یک درصد بالای آزمون را کسب کند، قبول محسوب می‌ ‌شود، گفت: در نتیجه این تصمیم ظرفیت ورودی وکیل در استان گلستان به یکباره ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

طالع‌زاری از پذیرش ۲۷۴ نفر وکیل در سال گذشته از طریق آزمون کارآموزی وکالت در استان گلستان خبر داد و افزود: این درحالی است که به طور مثال در چهار یا پنج سال گذشته پذیرش وکیل از طریق این آزمون ۳۰ تا ۴۰ نفر در سال بوده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه تصویب قانون تسهیل افرادی در آزمون نمره قبولی را کسب کرده‌اند که درصد نمرات آنها از مجموع ۶ درسی که امتحان داده‌اند در چهار درس صفر و حتی منفی بوده است و این موضوعات ضعف و آسیب به جامعه وکالت خواهد شد.

این مقام مسئول شرافت شغل وکالت را همانند شرافت شغل خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: استقلال وکیل لازمه شکوفایی جامعه است و اگر استقلال را از نهاد وکالت بگیرند جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

رئیس کانون وکلای استان گلستان با اشاره به اینکه کانون وکلای استان گلستان در سال ۱۳۸۶ تصویب شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۳۴ نفر وکیل پایه یک، دو نفر وکیل پایه دو  و ۳۳۶ نفر کارآموز وکلالت در استان گلستان داریم و مجموع هزار و ۷۲ نفر اعضای کانون وکلای دادگستری گلستان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha