• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402122114767
  • خبرنگار : 71951

بقایی تأکید کرد:

ادارات دولتی باید نماد مدیریت مصرف آب باشند/ جریمه های ادارات پرمصرف و پاداش خوش‎ مصرفی

ادارات دولتی باید نماد مدیریت مصرف آب باشند/ جریمه های ادارات پرمصرف و پاداش خوش‎ مصرفی

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت آبفا جنوب‎شرقی استان تهران با اشاره به این‎که ادارات دولتی باید نماد مدیریت مصرف آب باشند، تأکید کرد: با توجه به چالش‌ها و بحران آبی در کشور، مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی آن امری ضروری بوده و در همین راستا اقدامات آموزشی، هنری و تبلیغی بسیار مهمی از سوی این شرکت در حال انجام است.

سعیدمنصور بقایی در گفتگو با ایسنا در همین خصوص ادامه داد: با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تمامی ادارات و نهادهای دولتی باید 25 درصد کاهش مصرف داشته باشند و در صورت عدم رعایت این الگو، با اخطار، قطع موقت یا رسانه‌ای شدن مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: وظیفه خطیر و افتخار بنده و همکارانم در شرکت آبفا جنوب‎شرقی استان تهران، سقایی مردم شریف است و همه ما باید با کم‎آبی موجود در کشور، سازگاری و رفتار و عملکرد مناسب داشته باشیم.

این مسئول امور آب تصریح کرد: منابع تأمین آب در جنوب شرق استان تهران از دو منبع زیرزمینی و سطحی (سدماملو) است؛ از طرفی، دشت ورامین به لحاظ آب‌ و هوا یک و نیم درجه گرمای بیشتری از استان تهران دارد و به دلیل کاهش نزولات جوی، میزان آب سدماملو به کم‎ترین میزان رسیده است.

بقایی افزود: منابع آب زیرزمینی نیز با افت سطح و محدودیت مواجه است و چهارمین سال خشک‌سالی نیز در این منطقه اتفاق افتاده که همه این موارد، بیانگر رخداد تنش آبی است؛ پس جا دارد مقوله مدیریت مصرف در همه بخش‎های دولتی، عمومی و اقشار مختلف جامعه، موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: شرکت آبفا جنوب‎شرقی استان تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی پاداش «خوش‌حسابی» را برای مشترکینی که آب را پایین‌تر از الگوی مصرف استفاده ‌کنند در نظر گرفته است و در ماه‎های اخیر، مبالغ دریافتی را به حسابشان برگردانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha