• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403012613735
  • خبرنگار : 50123

ثبت بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری

ثبت بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان در طول سال گذشته را اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ در استان ثبت شد.

 محمود شمسی‌پور ۲۶ فروردین ماه در جمع رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰  تماس با اورژانس ۱۱۵ در  سال گذشته در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی با اشاره به انجام ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت در سال گذشته، افزود: این ماموریت‌ها شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان بوده که از این تعداد ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۱۰هزار و ۴۱۱مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را شاهد بودیم  و  ۹ هزار و ۲۳۹ مورد ماموریت ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

وی تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در سال گذشته را ۲ هزار و ۷۵۲ مورد و تعداد مأموریت های تنفسی یک هزار و ۸۶۹ مورد اعلام و افزود: در مدت یاد شده تعداد ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان ثبت شده که این موارد می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ ۳۴ درصد کاهش و تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی و تعداد ۵۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز دیسپچ اورژانس استان گزارش شده است که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی را داشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha