• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022014682
  • خبرنگار : 50187

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر دینی «تبار» در زرند برگزار شد

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر دینی «تبار» در زرند برگزار شد

ایسنا/کرمان آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» و گردهمائی مدیران و کارشناسان روابط عمومی حوزه‌های قضایی استان کرمان امروز ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و مسئولان در شهرستان زرند برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم کفت: روابط عمومی‌ها، خاکریز اول دفاع از عملکرد دستگاه‌ها برای مقابله با توطئه‌های دشمنان هستند.

وی افزود: دشمن امروز درصدد است ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی و در نهایت ناکارآمدی نظام اسلامی را القا کند و اقدامات حوزه روابط عمومی، در حقیقت مقابله با این سیاست دشمنان است.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر دینی «تبار» در زرند برگزار شد

حمیدی بیان کرد: مجموعه‌های روابط عمومی ابزار کار بسیار مهم و فرهنگی هستند که در اختیار مدیران قرار دارند و اگر یک مدیر در مجموعه قضایی و اجرایی نگاه مثبت به این حوزه داشته باشد، می‌تواند از ظرفیت‌های این حوزه بخوبی استفاده نماید.

وی تاکیدکرد: روابط عمومی‌ها براساس ارتباط با افکار عمومی، مردم و رسانه‌ها و نیز تبیین خدماتی که در دستگاه‌های مختلف به مردم ارائه می‌شود، می‌توانند دشمن را خلع سلاح کرده و زمینه‌ای را ایجاد کنند که دشمن نتواند فضاسازی کرده و اخبار خلاف واقع را مطرح نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به نگرانی‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در خانواده‌ها اشاره و بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تلاش دارد که خانواده‌ها را از نظر فرهنگی دریابد و آسیب‌ها را به آنها بگوییم و موارد را از آنها مطالبه کنیم تا از آسیب‌ها به دور بمانند و فرزندان خانواده‌ها نیز مطابق با فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی رشد کرده و فریب تبلیغات مسموم دشمن را نخورند.

وی بیان کرد: هنر، ابزار کار بسیار اثربخشی است که در اختیار بشریت قرار گرفته اما متاسفانه در طول تاریخ و در سده‌های اخیر، نگاه خوبی به مقوله هنر نشده و هنر از مسیر اصلی خود فاصله گرفته و به ابزاری برای استعمارگران تبدیل شده تا اهداف خود را با هنر مبتذل در جوامع پیاده‌سازی کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: باید این واقعیت را تبیین کنیم هیچ تضادی بین دین و هنر وجود ندارد و دین همراه با هنر و هنر همراه با دین از مقوله‌هایی است که در جامعه ما بسیار مهم است و باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم.

 حمیدی در ادامه از برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» در شهرستان زرند به عنوان اقدامی فرهنگی مبارک یاد کرد و ادامه داد: این جشنواره براساس همفکری، هماهنگی و همراهی خوب مجموعه‌های قضایی و اجرایی این شهرستان به شکلی فاخر برگزار شد و امیدوارم به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌ها و استان‌ها مطرح شود.

وی تاکید کرد: هنر، دین و تبار سه مقوله بسیار مهم هستند که در نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» به خوبی مورد توجه قرار گرفته‌اند و باید توجه داشت که اگر این سه اصل در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند اثرات بزرگی را به دنبال داشته باشند.

امام جمعه شهرستان زرند نیز در این مراسم گفت: دشمن برنامه‌ریزی کرده که به اقتدار فرهنگی کشور ما ضربه بزند، اما باید هوشیار باشیم و دستگاه‌های مختلف نیز برنامه‌های متعددی را در جهت ایجاد استحکام و ثبات فرهنگی اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام مهدی شجاعی از همت دستگاه قضایی شهرستان زرند در استفاده از ابزارهای هنری با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قالب برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» تقدیر کرد و ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رسیدن این کشور به نقطه‌ای از اقتدار در همه ابعاد است تا بتواند با اقتدار خود، اسلام را در جایگاه حقیقی خود در دنیا معرفی کند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که برای تبدیل یک کشور به یک ابرقدرت مولفه‌های متعددی از جمله قدرت دفاعی، استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و دوام فرهنگی مهم است، تصریح کرد: اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی است و چه بسا جامعه‌ای ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی لازم را در عرصه‌های مختلف نداشته باشد اما از جهت اعتقادی و دینی اقتدار خود را حفظ کرده و مقتدر باشد و مثال روشن این موضوع در دنیای امروز، غزه است.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در مجموع ۸۱۳ اثر هنری توسط ۲۲۸ هنرمند به دبیرخانه نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» در شهرستان زرند ارسال شده که براساس آراء هیات داوران، برگزیدگان این جشنواره انتخاب شده‌اند.

حجت الاسلام ابوالفضل فرحبخش افزود: آثار رسیده به این جشنواره در قالب موشن گرافی، فیلم کوتاه، پوستر بوده است.

وی تاکیدکرد: استفاده از ظرفیت‌های هنر در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سند تحول قضایی مورد تاکید قرار گرفته و یکی از مهمترین پیام‌های نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» این است که می‌توان با کمک و خواست مردم، مبتنی بر آموزه‌های قرآنی آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

فرماندار شهرستان زرند نیز در این مراسم گفت: ایده‌های دستگاه قضایی شهرستان زرند در برگزاری جشنواره‌های متعدد از جمله نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» نمونه‌ای از کار فرهنگی تمیز و بهره‌گیری از هنر دینی در پیشگیری از جرائم و آسیب‌هاست.

 سیدرضا حسینی نژاد افزود: در فضایی که در دنیای امروز ایجاد شده و هر روز شاهد مطالب متعدد هستیم و اگر قرار باشد بیداری بیشتری به ویژه در بین نسل جوان ایجاد شود، با اقداماتی از جمله برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی «تبار» شدنی خواهد بود.

وی اظهار کرذ: روابط عمومی‌ها می‌توانند با فضاسازی مناسب زمینه استفاده از هنر دینی را ترویج دهند و حمایت مجموعه‌های اقتصادی نیز در این مسیر از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha