• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022115080
  • خبرنگار : 50598

خطیب جمعه اراک:

امروز وجدان جوانان غربی بیدار شده است

امروز وجدان جوانان غربی بیدار شده است

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک با اشاره نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب که چند سال پیش نوشته بودند، گفت: امروز تاثیر این اقدام را می بینیم و وجدان جوانان غربی بیدار شده و از مظلومان غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۱ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به ماه ذی القعده اظهار کرد: اینکه اسلام، ایده ماه حرام را مطرح کرده است برای این است که جلوی جنگ و خونریزی را بگیرد و مدلی از امنیت را معرفی کند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، همچنین با اشاره به دهه کرامت افزود: این روزها فرصت خوبی است تا با مکتب امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و امامزاده محمد عابد(ع) آشنا شویم. 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و تمامی جنبش‌هایی که امروزه سراسر دنیا را فرا گرفته است به برکت شهر قم و مرقد مطهر حضرت معصومه(س) است. 

امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر لزوم هماهنگی لازم برای کاروان‌های حج گفت: تمامی نهادهای مرتبط بایستی آمادگی کامل داشته باشند و پاسخگوی مسائل مختلف به خصوص مسائل شرعی حجاج باشند. 

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت‌های فردی، جامعه، اسلام، حجاب و خانواده افزود: از خانم‌های محترم درخواست داریم که به خاطر حرمت اسلام و جامعه، حجاب را حفظ کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه غربی‌ها با کار سیاسی با اسلام و نظام مبارزه می‌کنند تصریح کرد: مقام‌ معظم رهبری، سال‌ها پیش به جوانان دنیای غرب نامه نوشتند و آنها را به مبارزه با جنایتکاران دعوت کردند، امروزه می‌بینیم که وجدان‌ جوانان غربی از خواب بیدار شده و به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند. 

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم حمایت از جنبش‌های دانشجویی اروپا و آمریکا گفت: جنایتکاران، جوانان غیرتمند و شجاع دانشگاه‌های آمریکا را که علیه اسرائیل جنایتکار شعار می‌دهند متهم به مزدوری کرده‌اند درحالیکه خودشان مزدور هستند. 

وی با اشاره به روز دختر تصریح کرد: مقام و شخصیت دختر در اسلام، اهمیت و جایگاه او در جامعه را نشان می‌دهد. مسئله ازدواج، فرزندآوری، خانه داری، مادری و تربیت فرزند باید اولویت اول دختران و بانوان باشد و اشتغال و بقیه امور جزو کارهای فرعی است.

وی با اشاره به روز خلیج فارس نیز اظهار کرد: اینکه نام خلیج فارس را از ما بگیرند خواب و خیال‌ جاهلانه‌ای است که دشمنان ایران تصور می‌کنند. این سرزمین از چندین هزار سال قبل پایگاه ایران و اسلام و پارس بوده است و تمام اسناد و مدارک تاریخی این موضوع را اثبات می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha