• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403023022173
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنان کم‌بارش‌ترین استان کشور / باغداران سمنان از بارندگی خسارت دیدند

سمنان کم‌بارش‌ترین استان کشور / باغداران سمنان از بارندگی خسارت دیدند
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به ثبت بارش ۵۷ میلیمتری باران در این استان، از سمنان به‌عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور در این سال آبی نام برد.

کمال طاهریان امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) میزان خسارت‌های بارش‌های اخیر در بخش‌های زیرساختی و بخصوص کشاورزی را زیاد ارزیابی و اظهار کرد: خسارت به بخش کشاورزی در نیمه شرقی استان بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه این استان با ثبت بارش‌هایی کمتر از ۱۰۰ میلیمتر، کم‌بارش‌ترین استان در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بوده است، گفت: همچنان حدود ۹۹ درصد از عرصه‌های این استان در معرض خشکسالی شدید و بسیار شدید هستند.

وی از وارد شدن خسارت بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریالی به کشاورزان در شرق استان خبر داد و افزود: عمده خسارت در این بخش، در باغ‌ها بوده است. عمده‌ترین خسارت بارش‌های رگباری ۲۷ اردیبهشت ماه به باغ‌های پسته در دامغان و در وسعت ۱۶۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان بود. همچنین باغ‌های پسته دامغان در آخرین بارندگی باران و تگرگ در اردیبهشت ماه ۵۰۰۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیدند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اینکه سمنان با کمتر از ۱۰۰ میلیمتر، کمترین بارش‌ را این سال آبی بین استان‌ها داشته است، گفت: شهرستان‌های دامغان، سمنان، میامی و شاهرود ۲۷ اردیبهشت شاهد بارش باران شدید و تگرگ بودند که این بارندگی‌ها خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی زد. علاوه بر این، در شهرستان‌های شاهرود و میامی به مزارع گندم، جو و جالیزها خسارت‌های زیادی وارد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر خسارت ۵۰۰۰ میلیارد ریالی باغ‌های پسته دامغان، ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان شهرستان میامی و ۳۸۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی در منطقه پست بسطام در شهرستان شاهرود وارد شده است.

او به خسارت ۱۰۸۰ میلیارد ریالی بارش‌های ابتدای اردیبهشت ماه تا بیست‌وپنجم همین ماه در نقاط مختلف استان اشاره و اظهار کرد: پیش از بارش رگباری و خسارت‌بار ۲۷ اردیبهشت، در این ماه بارش‌های پراکنده خسارت‌هایی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۸۰ میلیارد ریال در بخش زیرساخت و تاسیسات داشته است.

طاهریان با اشاره به لزوم بیمه‌ باغ‌ها و مزارع برای جبران هرگونه خسارت احتمالی به کشاورزان، گفت: جبران خسارت کشاورزان استان از طریق بیمه کشاورزی در دست پیگیری است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به صنعت بیمه تاکید کرد و از مردم و بخصوص کشاورزان خواست تا باغ‌ها و محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha