• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403023022357
  • خبرنگار : 50042

سبک زندگی امام خمینی (ره) الگوی مدیریت اسلامی است

سبک زندگی امام خمینی (ره) الگوی مدیریت اسلامی است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفتار و سبک زندگی امام خمینی (ره) را امروز برای همه علما، دانشگاهیان، سیاسیون و مدیریت اسلامی، الگو دانست و گفت: ایشان الگویی برای همه بخش‌های کلان و خرد جامعه و تحول‌ساز هستند و رسانه‌ها باید با لطافت بیان در این زمینه کار کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در استان گیلان اظهار کرد: ایران اسلامی از تاریخ قوی و گسترده‌ای برخوردار است و هیچ دوره از تاریخ ایران به زیبایی و قدرتمندی دوره کنونی نبود.

وی با بیان اینکه وجود امام خمینی(ره) و رهبری‌ پیامبرگونه ایشان نعمت بزرگ خداوند به ملت ایران بود، افزود: جمهوری اسلامی با راهبری پیامبرگونه امام(ره)، دنیا را متحول کرد و حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در این کشور ساقط شد؛ پس از انقلاب نیز کارهای بزرگی در این کشور انجام شد که دشمن نمی‌خواهد از این موفقیت‌ها و دستاوردها برای مردم گفته شود تا جایی‌که حتی بعضی خوبان هم این تحولات را نمی‌بینند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سیطره امروز ایران در دنیا گفت: اگر به تاریخ سایر انقلاب‌های کوچک و بزرگ جهانی بنگرید بسیاری از این انقلاب‌ها مصادره شدند اما جمهوری اسلامی روز به روز ماندگارتر شد و صحنه‌های حضور و پای کار بودن مردم در اجتماعات مختلف دینی و ملی گواه این ادعاست؛ حتی به اذعان متخصصان، سطح رفاه عمومی ایران از بسیاری از کشورهای دنیا بهتر است.

امام جمعه رشت با اشاره به مطالبه‌گری مردم ایران هنگام وقوع سیل و زلزله تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، مسئولان هنگام حوادث خود را مسئول کمک‌رسانی به مردم نمی‌دانند اما در جمهوری اسلامی به محض اینکه حادثه‌ای رخ می‌دهد مسئولان در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نماز و قرآن خواندن امام(ره) در آخرین روزهای زندگی ایشان تصریح کرد: کسانی که به دنبال عرفان و بندگی هستند از امام(ره) و سبک زندگی ایشان الگو بگیرند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با لطف و قدرت الهی به این مرحله رسید، گفت: شکی نیست که امروز هم دست غیبی پروردگار و حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب را راهنمایی و کمک می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به بازتاب گسترده عملیات صادق در فضای حقیقی و مجازی بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها و عرب‌ها پس از تحقق وعده صادق تحقیر شدند و سران عرب که به‌دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل بودند نیز عقب‌نشینی کردند؛ امروز صدها عالم فرهیخته جوان در گیلان داریم که سواد و مدارج علمی دارند و از برکات انقلاب اسلامی هستند.

اسدالله هم در این نشست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را برگرفته از عاشورای امام حسین(ع) دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) با تبعیت از سرور و سالار شهیدان، مبارزه با رژیم ستمشاهی را آغاز کرد و با اراده مردم در برابر این رژیم جنایتکار ایستاد لذا قیام خونین ۱۵ خرداد پایه و اساس شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در ماه محرم انجام شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مبنای نظام سیاسی ایران بر اساس مردم سالاری دینی، وحدت کلمه و اتحاد مردم تحت رهنمودها و بیانات امام راحل شکل گرفت، افزود: ایستادگی ملت ایران در برابر همه سختی‌ها نشان از عمق نگاه امام راحل نسبت به مسائل مختلف اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی و جهانی بوده است.

عباسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر آزادی‌خواهی و استکبارستیزی تأکید کرده‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مسیر اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل گام برداشته‌اند و مبنای تحول آزادی‌خواهی در جهان هستند.

وی جهاد تبیین را یکی از راهبردهای ضروری در مقطع کنونی دانست و اضافه کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، به درستی شناسانده و چگونگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حفاظت و حراست از انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان مطابق با سیره عملی آن روشن‌ضمیر آگاه، تشریح شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهایی که مدعی حقوق بشر بوده و هستند در برابر جنایات رژیم پهلوی علیه مردم ایران چشم پوشی کردند، گفت: کشورهای غربی در دوران ستمشاهی چون منافع آنان تامین می‌شد فقط در فکر منافع خود بودند لذا باید اتفاقات ۱۵ خرداد و آن قیام عظیم را برای مردم بازگو کنیم.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد ایجاد برنامه‌های نرم‌افزاری و علمی بین حوزه علمیه و دانشگاه گفت: وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه همیشه منشاء خیرات و برکات فراوان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha