• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403023122606
  • خبرنگار : 50187

پیام تسلیت مسئولان استان کرمان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

پیام تسلیت مسئولان استان کرمان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

ایسنا/کرمان در پی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهشان در اثر سانحه بالگرد در در نزدیکی ورزقان مسئولان استان به صورت جداگانه پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

متن پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و دکتر محمدمهدی فداکار به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت فخر اولیاء بوده است و فخر ما( امام خمینی(ره))
عروج ناباورانه‌ی شهید آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، غمی ستبر و داغی عظیم بر سینه‌ی‌ ما نشانده است. اکنون او در سایه‌سار محبت خاص پروردگار و در ردای نفیس شهادت آرمیده و آن‌چه از نام و نشانش در یاد اهل ایران و جهان به یادگار مانده، همه خدمت است و خلوص و صداقت؛ وجود او، همواره در حال جهاد بود و یاری مظلومان و صدایش، منادی حق‌خواهی مستضعفین بود و خوفِ مستکبرین.

همواره آرزوی وصال داشت و تقدیر خدای متعال این بود تا در روز میلاد حضرت شمس‌الشموس علی‌ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام که سال‌ها مدال خادمی آن امام همام را به سینه داشت، هم‌پای ملائک شود و در مسیر وصول الی‌الحق غریبانه بسوزد و عاشقانه به قافله‌ی شهدا بپیوندد.

اینجانبان، شهادت جان‌سوز ریاست جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، وزیر شهید امور خارجه جناب آقای دکتر حسین امیرعبدالهیان که به حق در پیشانی نبردهای بین‌الملل جمهوری اسلامی در مقابل مستکبرین بود و حامی همیشگی محور مقاومت، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده معزز ولی فقیه در آذربایجان شرقی و شهید دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان شهیدشان را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و مقام عظمای ولایت و رهبری و مردم شریف و مبارز ایران اسلامی و کلیه آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض نموده و با آرزوی طول عمر و سلامتِ وجود نازنین حضرت امام خامنه‌ای، برای آن عزیزان به معراج رفته مغفرت مسئلت می‌نماییم.‌

به گزارش ایسنا متن پیام به شرح زیر است:

الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

متأسفانه با خبر شدیم آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهور گرانقدر کشورمان، فرزند نجیب و با وفای ایران اسلامی، حامی محرومان و مظلومان، مرد عمل و اخلاص که تمام وجودش عشق به خدا، ولایت، مردم و ملت بزرگ ایران بود، به همراه چند تن از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد به شهدا پیوست. 

مصیبت بسیار بزرگی که اتفاق افتاد یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر را از جامعه‌ ما گرفت. ملت ایران سرفراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می‌کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند و از همان زمان که برای اقامه عدل اسلامی سکانداری دستگاه عدلیه را به عهده گرفت، از همان زمان که خود را وقف خدمت به مسلمین کرد خود را برای شهادت و شهید دادن آماده نمود. حمل این فراق بر همه کسانی که با ایشان محشور بودند و برای ما که بیش از دو سال از فکر و اندیشه ایشان در جهت رشد و بالندگی دستگاه قضا و تحقق عدالت بهره می‌بردیم بسیار سخت و طاقت فرساست.

یاد آن شهید عزیز بر جریده قلوب ملت ایران ثبت است. خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز طی پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهانش را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 
ایران عزیز اسلامی بار دیگر در سوگ یکی از خدمتگزاران خود قرار گرفت و سید محرومان در راه خدمت به مردم شریف ایران مدال افتخار شهادت را بر گردن آویخت.
شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا(علیه السلام) آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران) و همراهان ایشان که از سرمایه‌های کشور، دلسوز، مردمی و جهادی بودند بسیار سخت و ناراحت‌کننده است.
خادم‌الرضایی که مردم ملک سلیمانی او را یاور مقام معظم رهبری می‌دانستند همواره لباس خدمت صادقانه را بر تن داشت و سرانجام مزد فعالیت‌های خالصانه خود را با شهادت از خداوند و امام رئوف گرفت و در زمان خدمت به محروم‌ترین نقاط کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این حادثه تلخ را به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت گفته و می‌دانیم راه خدمت به مردم و شهادت همچنان ادامه دارد.

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی

بسم الله الرحمن الرحیم وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹- آل عمران)

ملت بزرگ ایران اسلامی، امروز داغدار رئیس جمهور انقلابی و مردمی خود است، رئیس جمهوری که خستگی ناپذیر بود و دغدغه ای جز خدمت برای مردم نداشت و حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها را افتخار می‌دانست.

خدمت خالصانه به مردم مستضعف، رفع محرومیت و نجات طبقات مستضعف از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله رئیسی بود و ایشان همواره حامی ملت‌های مقاوم منطقه بود.

اقدامات و خدمات آیت الله دکتر رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین و امیدآفرین بود و منشاء آثار ماندگار و مطلوبی بود. و همین مسیر در زمان ریاست جمهوری ایشان نیز ادامه یافت و خداوند متعال شهادت را پاداش بیش از ۴۰ سال خدمت صادقانه ایشان در نظام جمهوری اسلامی قرار داد.

همچنین لازم می دانم از جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه انقلابی ایران اسلامی که همواره حامی مقاومت و به ویژه مردم مظلوم فلسطین بود و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام جمعه مردمی، محبوب و دلسوز تبریز و استاندار آذربایجان شرقی نام ببریم و خدمات ایشان را در این سالها تکریم کنیم. ملت بزرگ ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی حوداث سختی را پشت‌سر گذاشته است و تعداد زیادی مسئولین جمهوری اسلامی در راه به خدمت به شهادت رسیدند، ولی خللی در حرکت انقلاب اسلامی پیش نیامده است و بدون شک با تدابیر و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این مقطع حساس نیز به سلامت عبور خواهد کرد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دستگاه قضایی استان کرمان این ضایعه بزرگ را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت برزگ ایران اسلامی و تمام دوستداران مقاومت و انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می گویم.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر و منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد را تسلیت گفت.
بسمه تعالی وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌هایی که از ابتدای انقلاب بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.
شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، مردم فهیم ایران عزیز، مردم شریف و نجیب دیار کریمان، اعضای محترم هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، همسر محترم رئیس جمهور و فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم .
بدون شک، وجود آرامش‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس طی پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»«انالله و انا الیه راجعون»
عروج ملکوتی و شهادت رئیس‌جمهور مردمی، خادم الرضا، خدمتگزار راستین و بی‌ادعا، عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت‌الله رئیسی، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی، دل همه ملت شریف ایران اسلامی و آزادگان جهان را به درد درآورد.
آیت الله رئیسی شخصیتی مردمی، عدالت‌خواه، فسادستیز، ساده زیست، خستگی ناپذیر، با دوری از حاشیه‌، با پشتکار و تواضع، دغدغه رفع مشکلات محرومان را داشتند، در تمامی مسئولیت‌هایی که بر عهده ایشان بود تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.
در این سانحه، همچنین غم از دست دادن وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، دکتر حسین امیر عبداللهیان، روحانی برجسته و بزرگوار امام جمعه محبوب و مردمی تبریز حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی، رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
همچنین مراتب اندوه خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و تیم حفاظت و خدمه پرواز که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءالله پیوستند اعلام می‌دارم، جا دارد به مردم غیور و  قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عموم هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنم.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در پی شهادت آیت الله رئیسی پیامی صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

حادثه ناباورانه شهادت حضرت آیت الله رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان و سایر همراهان بزرگوار ایشان موجب تالم و تاثر فراوان شد.شهادت پاداش سالها مجاهدت در راه اعتلای نام بلند انقلاب اسلامی و بی قراری برای مردم بود که در شب میلاد علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) نصیب این مردان برگزیده شد.

نام آیت الله رئیسی سیدالشهدای خدمت، برای همیشه تاریخ الگوی مدیریت جهادی و نماد مردم دوستی خواهد ماند.ملت عزیز ایران در سایه الطاف خداوند متعال، دعای خیر حضرت ولیعصر (ارواحنا له الفداه) و تحت زعامت مقام عظمای ولایت(مدظله العالی) این روزهای سخت را نیز پشت سر خواهند گذاشت و با صبر جمیل، اتحاد و همدلی و با ادامه دادن راه آن شهیدان والامقام، دشمنان و بدخواهان این نظام الهی را مایوس و ایران اسلامی را سربلند خواهند نمود.

اینجانب این مصیبت عظمی را محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت صبور ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و برای این شهدای عزیز علو درجات را مسئلت دارم.

پیام مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور دولت سیزدهم در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی که منجر به شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و تنی چند از همراهان وی شد پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.
«انّالِله و اِنّا ِالیه راجعون» 
شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خادم ملت و نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز حجت‌الاسلام آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبداللهیان، استاندار محترم آذربایجان شرقی و هیأت همراه را به ساحت مقدس امام زمان( عج)، فرماندهی معظم کل قوا( مدظله‌العالی) و عموم مردم مؤمن ایران و مسلمانان جهان تسلیت می گویم. نگرانی و دعاهایی از عمق جان برآمده و در ساعت‌های سختی که بر ملت ایران گذشت نشان دهنده شناخت، قدرشناسی و قدردانی آحاد ملت شریف از خدمتگزار حقیقی آنها بود. خدمتگزاری که تمامی دقایق فرصت مسئولیت را به توفیق خدمت خالصانه سپری کرد، خادمی که در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام که تمام ایران حرم شریف آن حضرت است، به ملکوت اعلی پیوست.

پیام تسلیت فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در پی به شهادت رسیدن رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه در حادثه سقوط بالگرد
انالله و انا الیه راجعون
در سالروز میلاد مسعود حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم‌الرضا حضرت آیت‌الله رئیسی یار دیرین حاج قاسم سلیمانی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.
حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه، موجب اندوه و تأثر فراوان شد.
سپاه ثارالله استان کرمان با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایند.رئیس جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.
همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز حجت‌الاسلام آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبداللهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نماییم.
بی شک با فقدان این خادم ملت در اراده مردم شریف ایران اسلامی خللی ایجاد نخواهد شد و در رسیدن به قله‌های تعالی و پیشرفت مصمم تر از قبل گام بر خواهند داشت.

پیام تسلیت رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان انقلاب اسلامی بود که در همه‌ عرصه‌های خدمت، صادقانه، متواضعانه و با روحیه‌ جهادی تلاش کرد.

دکتر مهدی بازمانده ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه گفت: ایشان در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، فداکارانه و عاشقانه تلاش کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند و امروز با شهادت پاداش تلاش و مجاهدت‌های خود در راه خدمت به این نظام و اسلام را دریافت کرد.
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی، مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزییش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی شد.
دکتر بازمانده افزود: ایشان در همه عرصه های خدمت و در منصب ریاست جمهوری خوش درخشید همیشه و در همه جایگاه‌ها با ولایتمداری، پویا و پرتلاش فعالیت کرد و می‌توان گفت عاشقانه‌ترین خدمت و افتخار ایشان تولیت آستان قدس رضوی بود و امروز در سالروز ولادت امام رضا (علیه السلام) در سوگ این رئیس جمهور مردمی نشسته‌ایم که شهادت در عرصه خدمت بر ایشان مبارک باد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha