• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403023122630
  • خبرنگار : 50455

پیام تسلیت آیات عظام قم به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

پیام تسلیت آیات عظام قم به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

ایسنا/قم مراجع عالیقدر استان قم در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان پیام تسلیتی صادر کردند.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم»

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت.
لازم می‌دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.»

پیام تسلیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پی شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران
وی نمونۀ بارز از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توأم با حریت او در سراسر جهان مایۀ عزت و سربلندی امت اسلام گردید و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم او را هرگز از یاد نخواهد برد.‌
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا إلیه راجعون
خبر حادثۀ دلخراش و شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان ایشان (رحمة الله علیهم) موجب تأسف و تألم شدید گردید. ایشان در سال‌های طولانی و در عرصه های مختلف، خادم مردم و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بود و در ادای وظیفه و خدمت کوتاهی ننمود. وی نمونۀ بارز از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توأم با حریت او در سراسر جهان مایۀ عزت و سربلندی امت اسلام گردید و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم او را هرگز از یاد نخواهد برد.
اینجانب این ضایعۀ جانکاه را به مردم عزیز و خصوصاً به خانواده و بستگان ایشان و مسئولین کشوری و لشکری تسلیت عرض نموده، و از درگاه خداوند متعال حشر او را با اولیای طاهرینش و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت دارم.
لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند ذیل عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولین پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، إن‌شاءالله.
از درگاه ربوبی عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانم.
والسلام علیکم و رحمة الله

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند.
متن پیام معظم له بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا للَّه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس محترم جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

متن تسلیت آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به شرح زیر است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم انا للّه وانا الیه راجعون

ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران حجة‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیأت همراه، دلهای بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود. و بحمدالله تا آنجا که شرایط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.
اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، و جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار تبریز را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و ملت سرفراز ایران و خانواده های معزز آنان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha