• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403023122689
  • خبرنگار : 50022

پیام تسلیت مسئولان البرز در پی شهادت رئیس جمهور و تیم همراه

پیام تسلیت مسئولان البرز در پی شهادت رئیس جمهور و تیم همراه

ایسنا/البرز مسئولان استان البرز طی پیام‌هایی، شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در پیام تسلیت خود نوشت:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با اندوهی فراوان و در نهایت تاثر و تالم حادثه دلخراش سقوط بالگرد که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندارآذربایجان شرقی وسایر همراهان درحین ماموریت گردیده و به لقاء الله پیوستند را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ملت ایران و به ویژه مردم شریف استان البرز، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم تسلیت می‌گویم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت دارم.

از درگاه خداوند متعال  آمرزش، رحمت الهی و همنشینی با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف و صدیق  ایران اسلامی طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز هم در پیامی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه را تبریک و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

خادم الرضا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محترم کشورمان به همراه هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد که روز یکشنبه در ورزقان آذریایجان شرقی رخ داد به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

غم و اندوهی بی‌پایان اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه اسفبار مایه‌تألم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه، را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

همچنین مراتب تأثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین مأموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

بنیاد نخبگان استان البرز هم در پیامی نوشت: رئیس جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حین خدمت به محروم‌ترین نقاط کشور به شهادت رسید.

جهاددانشگاهی هم در پیامی شهادتِ خادمانِ ملت و در صدر آنان رئیس‌جمهور مردمی و مغتنم را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه‌ی هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده شهدا و تمامی مردم ایران تسلیت گفت.

شهردار کرج هم شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان حین انجام وظیفه و خدمت به مردم را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، خانواده ایشان و عموم ملت شریف و شهیدپرور ایران تسلیت و تعزیت گفت.

در پیام مهرداد کیانی آمده است:

ایران اسلامی ناباورانه به سوگ رئیس جمهوری نشست که سید محرومان، خدمتگزار، پرتلاش و سرشار از شوق خدمت و ذوب در ولایتمداری و خود از آرزومندان شهادت بود؛ دوره های مختلف زندگانی پربرکت آیت الله رئیسی عطر و بوی خدمت و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ساده زیستی و همدلی با محرومان را دارد و او که مدال افتخار نوکری و خادمی حرم مطهر رضوی را بر سینه داشت، در آستانه سالروز ولادت آن امام عظیم الشأن نیز به کاروان و قافله شهیدان پیوست.

شهردار کرج شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت گفته و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات را مسئلت نمود.

مسعود مرادی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران هم در پیام تسلیت خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با قلبی آکنده از ماتم و اندوه، عروج ملکوتی  «شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیرفقید امورخارجه، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه معزز تبریز و دکتر مالک رحمتی استاندار خدوم آذربایجان شرقی» و جمعی از خادمان شریف مردم کشورمان در سانحه سقوط بالگرد، را به محضرمبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی ومردم شریف ایران اسلامی وهمه ارادتمندان ایشان در اقصی نقاط گیتی تسلیت وتعزیت عرض می نمایم.

این عالم متقی، مدیر دلسوز و مردمی که ازاولین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه مسئولیت های حساس مدیریتی کشور تا به امروز که بعنوان مقام عالی اجرایی کشورمان، منشأ خیر و برکات بسیار بوده است.

 قطعاً و بدون تردید، مشی انقلابی، مردمی وهمچنین فعالیت‌های ماندگار بی شمار وموثر آن شهید عزیز، تا همیشه تاریخ در اذهان مردم قدرشناس میهنمان باقی خواهد بود.

 امید است این همه جهاد و عشق به ولایت ومردم شریف کشورمان در سالیان متمادی ایثار و خدمت صادقانه، درنامه ممتاز و برجسته، حسنات آن شهید والامقام و شاخص خدمت که عمیقأ دل در گروی اعتلای ایران قوی داشته است، مقبول درگاه الهی قرارگیرد.

رحمت و مغفرت لایتناهی الهی مشمول ارواح طیبه «شهیدان شاخص خدمت» این حادثه دلخراش باد.

رضا برهانی نیا، مدیر کل امور مالیاتی استان البرز هم طی پیامی مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس جمهور دولت مردمی، خادم الرضا (ع)و تیم همراه در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت اعلام کرد.

متن پیام رضا برهانی نیا به شرح زیر است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون با اندوهی فراوان و در نهایت تاثر و تالم حادثه دلخراش سقوط بالگرد که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندارآذربایجان شرقی و سایر همراهان درحین ماموریت گردیده و به لقاء الله پیوستند را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ملت ایران و به ویژه همکاران محترم، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت دارم. از درگاه خداوند متعال آمرزش، رحمت الهی و همنشینی با اولیالله را برای آن خدمتگزاران شریف و صدیق ایران اسلامی طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز هم در پیامی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز،استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان این افراد در سانحه هوایی را تسلیت گفت.متن پیام تسلیت فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به شرح زیر می باشد:

انا لله و انا الیه راجعون در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب، آسمانی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور، همواره دغدغه خدمت به مردم را داشتند؛ بر عهد خود ایستادند و جان خود را فدای ملت کردند.

همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیر عبداللهیان ، استاندار محترم و هیات همراه بر این حزن و اندوه افزود.

با نهایت تاثر و تاسف شهادت شهید خدمت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم.

روحشان شاد و همنشین اهل بیت (علیهم السلام)

پیام تسلیت شورای اسلامی شهر کرج در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت خادم الرضا، سید الشهدای خدمت، سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور محبوب و مردمی کشورمان و همراهان شهیدش ازجمله حجت الاسلام آل‌هاشم (امام جمعه تبریز) ، دکتر امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه) ، دکتر رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم.

مطمئن هستیم نوشیدن شربت وصال در سالروز ولادت علی بن موسی الرضا (ع) و پوشیدن خلعت ذی قیمت شهادت، پاداش یک عمر اخلاص، مجاهدت، ولایتمداری است.بی شک خدمات جهادی دولت سیزدهم در جای جای ایران اسلامی همواره در اذهان هموطنان مومن ماندگار خواهد بود و مردم ایران، استان البرز و شهرمان قدرشناس حمایت‌های همیشگی دولت در مسیر توسعه و تحول کلانشهر کرج هستند.

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج از درگاه احدیت سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و همچنین رحمت و غفران الهی برای شهدای حادثه را مسئلت نموده و امیدواریم خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتوی منویات مقام معظم رهبری، همچون گذشته بدون اختلال در خدمات رسانی جهادی موفق باشند.

 علی اسحاقی رئیس موسسه رازی با صدور پیامی، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر اسحاقی بدین شرح است:

بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون

حادثه تلخ و دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه خادم الرضا، خادم ملت ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمع همراهانشان، قلب های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

این ضایعه اندوهناک که در ایام ولادت امام رئوف، حضرت امام رضا(ع) اتفاق افتاد، مایه‌ تاسف و تالم عموم اقشار مردم و مسئولین شد.

شوق خدمتگزاری، همت والا و شخصیت وارسته و خدمات ارزشمند ایشان به نظام مقدس اسلامی و تلاش دغدغه مندانه برای حل مشکلات مردم، همواره از شاخصه های رفتاری ایشان بود که در نهایت این توفیق را یافتند که حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آیند.

اینجانب این حادثه مولمه و شهادت دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور به همراه سایر حاضرین در پرواز بالگرد را نیز تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان‌، علو درجات و حشر این شهیدان با اولیاء الهی را مسئلت‌ دارم.

رحمت و رضوان الهی بر او و یاران شهید همراهش 

پیام تسلیت رئیس شورای قضایی استان البرز

بسم الله الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حادثه ناگوار ارتحال شهادت گونه رئیس جمهور مردمی، خدوم و تلاشگر در حین انجام وظیفه به مردم عزیز ایران اسلامی، خبری تلخ و اندوهناک بود و این فراق، قلب همه دلداگان به انقلاب و عرصه خدمت به مردم را داغدار نمود.
این سید محبوب و خادم امام رضا(ع) به واسطه اینکه شروع به خدمت طولانی ایشان در قوه قضائیه از شهرستان کرج بوده است، همواره علقه، توجه ویژه‌ و حمایت گونه نسبت به استان البرز داشتند و در زمان مسئولیت در دستگاه قضا و در ادامه به عنوان رئیس جمهور پیگیر مشکلات و مسائل استان بودند.

بدین وسیله به نمایندگی از کلیه کارکنان دادگستری و دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان البرز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه‌ ، جناب آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، مسئول حفاظت رئیس جمهوری سردار عزیز سید مهدی موسوی و دیگر همراهان شهید خدمت را تسلیت عرض نموده و از محضر باری تعالی برای همه شهدا علو درجات و برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
حسین فاضلی هریکندی
رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان البرز

پیام تسلیت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

متن پیام آیت‌الله حسینی همدانی به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم و مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. خبر شهادت مجاهد میدان خدمت به مردم، خادم الرضا علیه‌السلام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طاب ثراه و همراهان بزرگوارش غمی سنگین و اندوه‌بار بر دل همه گذاشت. آیت‌الله رئیسی در طول مدت حیات پربار خویش مانند سربازی آماده‌ به‌ خدمت در عرصه‌های مختلف مدیریتی، مجاهدانه و پرانگیزه، با اخلاص تمام، صادقانه انجام‌وظیفه کرد. طوبی له و حسن مآب.

او را که خادم الرضا علیه‌السلام می‌دانستیم با دفاعی که از ارزش‌های الهی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرآن کریم در سازمان ملل انجام داد خادم القرآن هم می‌دانیم و البته در عرصه خدمت جهادی برای مردم و سخت‌کوشی برای گسترش عدالت و از بین بردن فساد و رساندن ایران به قله‌های پیشرفت و ارتباط سازنده با سایر ملل نشان داد که خادم القوم هم هست.

همه این توانمندی‌ها از زمانی که حضرت امام ره با اعتماد کامل به او مأموریت می‌داد تا امروز که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود چه در قبول مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی سلام‌الله‌علیه و چه ریاست قوه قضاییه و چه عضویت در هیات رئیسه مجلس خبرگان و چه عضویت در تشخیص مصلحت نظام، او را از مشی طلبگی و زندگی زاهدانه جدا نکرده بود و با افتخار در بین مردم حضور داشت و تمام تلاش او اولاً کسب رضایت خدا و ثانیاً با اعتقاد تمام سعی بر انجام فرامین رهبری بود.

او خود را سرباز ولایت می‌دانست. مجاهد شهید دیگر این ضایعه مولمه سید جلیل‌القدر و صدیق بزرگوار حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم است.

روحانی خدوم و مردم‌دار عضو خبرگان رهبری و نماینده رهبر معظم انقلاب در خطه آذربایجان شرقی و تکیه‌گاه مردم آن منطقه که اندوه را مضاعف کرد.

 آنچه غم این حادثه پر محنت را بیشتر کرد شهادت مجاهد عرصه دیپلماسی که خستگی‌ناپذیر و باروحیه انقلابی منویات نظام اسلامی در عرصه سیاست خارجی را با شجاعت و صلابت مدیریت می‌کرد جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان که همراهی و مصاحبت با حاج قاسم عزیز او را به جد یاور محور مقاومت و دنبال کننده آرمان فلسطین قرار داده بود و شهیدان دیگری که همراه سید محرومان بودند از استاندار جهادی و مردمی آذربایجان شرقی و تیم حفاظت و تیم پروازی غم را دو چندان می‌کند.

قطعاً این شهادت‌ها و حوادث، خللی در عزم و اراده پولادین مردم بصیر ایران در طی مسیر به سمت تحقق کامل آرمان‌های اسلام و انقلاب نگذاشته، بلکه باهمتی دوچندان تحت زعامت امام المسلمین ادام الله ظله الوارف تا فتح قله‌های پیش رو با عزتمندی و صلابت پیش خواهند رفت و به هیچ دشمن عنود و لجوجی اجازه نخواهند داد که صف یکپارچه ملت را به هم بزند و به مقاصد شوم خود برسد.

اینجانب شهادت این عزیزان عرصه خدمت و اقتدار نظام اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب دام‌ظله، حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، خانواده معظم شهداء، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، محبان و دوستداران و خانواده محترم و فرزندان گرامی‌شان تبریک و تسلیت عرض نموده و برای همه این شهدا از خدای تعالی علو درجه و رفعت مقام و حشر با اولیاء گرامش را خواستارم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha