• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023122734
  • خبرنگار : 50038

تا پای جان، برای ایران...

تا پای جان، برای ایران...

ایسنا/همدان دیروز بعد از ظهر بود که اخبار متناقضی از ایجاد سانحه برای بالگرد کاروان همراه رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به منطقه ارس رفته بودند، منتشر شد.

  در برخی اخبار آمده بود، سانحه برای یکی از بالگردهای رئیس‌جمهور رخ داده است. از زمان مخابره این خبر، دل نگرانی عجیبی در وجود همه ایرانی‌ها نقش بست و رسانه‌ها و فضای مجازی به سمت دعا برای سلامتی و پیدا شدن کاروان رئیس‌جمهور و همراهان ایشان سوق پیدا کرد، نوای " أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّؤَ" در مساجد و خانه‌ها طنین‌انداز و تمام برنامه‌های رسانه ملی تغییر کرد شد و همه منتظر شنیدن خبر پیدا شدن هلیکوپتر رئیس جمهور بودند.

با وخیم شدن اوضاع آب‌و هوا و اعزام تیم‌های جستجو از ایران روسیه و ترکیه، دل نگرانی ملت ایران و البته دعاها برای ختم به خیر شدن این حادثه بیشتر شد.

تا ساعت چهار صبح که فضای مجازی را چک می‌کردم همچنان جستجوها ادامه داشت و اما صبح در خیابان زمزمه‌های متعددی به گوشم رسید؛ انگار حادثه‌ای تلخ به وقوع پیوسته بود اما من تمایلی برای باور آن نداشتم. عابران پیاده گوشی موبایل در دست، مغازه داران در حال تماشای تلویزیون، صدای بلند نوحه‌ای که از تاکسی‌هایی که از کنارم رد می‌شد و در نهایت جمله تلخ یک شهروند ملایری که گفت " رئیس جمهور به شهادت رسیده است" تنم را لرزاند.

روح بلند و ملکوتی مجاهد عالیقدر رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، شهید آیت ‌الله ‌سید ابراهیم ‌رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست و اکنون ایران در عزای فرزند صالح و خلف خود سیاهپوش شده است، رئیس جمهور و یاران شهیدش آسمانی شدند.

هشتمین رئیس جمهور ایران در روز ولادت هشتمین امام، آغاز به کار کرد و در روز ولادت امام رضا علیه السلام به کار خود پایان داد، کاش آغاز و پایان کار ما هم به همین زیبایی باشد.

خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد

آرزومند نگاری به نگاری برسد...

عید است اما اشک، مهمانِ عیون است

چشمِ حرم در هجرِ خادم، غرق خون است

بانگی که اکنون می زند نقاره خانه؛

نقّاره ی "انّا اِلیه راجِعون" است...

پس از ساعت‌ها جستجوی بالگرد حادثه دیده رئیس‌جمهور صبح امروز رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که با کشف محل بالگرد سانحه‌دیده آثاری از زنده‌بودن سرنشینان آن مشاهده نشده است.

بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح سد «خدا آفرین» به منطقه مرزی رفته بود در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی بود که تمامی سرنشینان به شهادت رسیدند.

اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا

خدایا! ما جز خیر و خوبی از او ندیده‌ایم

«آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور مردمی، مغتنم، مخلص و همراهان ایشان در شب میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و به خیل شهیدان پیوستند. آخرین کلام امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در اوج آرامش این بود: إلهِی رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ؛ "ای خدای من، من راضی به قضاء و حکم تو هستم و تسلیم امر و اراده تو می‌‏باشم، هیچ معبودی جز تو نمی‌‏باشد ای پناه هر پناه جوئی..."

دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند

جای باران، سیل در این شهر جاری می‌کند

‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش

عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند

تا پای جان، برای ایران...

بدون تردید "آیت الله رئیسی" برای همیشه در قلب‌ها زنده ماند...

شهادت خادم صادق جمهور دکتر رئیسی غمی سنگین و دردناک بر دل همه ایرانیان نهاد؛ او که در آستانه ولادت امام رضا آمد و در آستانه ولادت امام رضا(ع) آسمانی شد و البته "شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان"  دیپلماتی شجاع که بابت عزتی که به ایران داد و بابت تمام خط و نشان‌هایی که برای اسرائیل و دشمنان ایران کشید در خاطره‌ها می‌ماند و همه بدانند این انقلاب توقف‌ناپذیر است...

رئیس‌جمهور عزیزمان، سید ابراهیم رئیسی «خادم الرضا(ع)» که سه سال پیش در روز ولادت امام رضا(ع) رئیس جمهور شدی، اکنون استراحت کن به اندازه تمام سال‌ها و شب‌ها و روزهای بی‌قراری‌ات برای مستضعفان، ای "سیدالشهدای خدمت" ما هرگز یادمان نمی‌رود که با حضور تو "نشدن ها" برای کشور" شدنی" شد.... شهادتت مبارک خادم‌الرضا ...

سلام ما را خدمت آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام برسان و تولدشان را در کنار هم در نزد اولیاء الله جشن بگیرید، ما را هم دعا کنید تا خدا صبرمان دهد از این داغ و فراق جانکاه...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۳۱ ۱۲:۰۱

خدا بیامرزدت بزرگوار شما واقعا خاکی ومردمی بودی هر کس که به این کشور ومردم دوست داشتنی خدمت کند بزرگ می شود