• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403023123257
  • منبع : نمایندگی سمنان

پیش‌بینی ثبت‌ نام ۱۲۷هزار دانش‌آموز در مدارس سمنان

پیش‌بینی ثبت‌ نام ۱۲۷هزار دانش‌آموز در مدارس سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان سمنان تسهیل فرآیند ثبت نام را در راستای تکریم اولیا و دانش‌آموزان، با هدف برقراری عدالت آموزشی ارزیابی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در مدارس استان نام‌نویسی کنند.

محمد اسقایی امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) از تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان بر فرآیند ثبت نام خبر داد و اظهار کرد: اساسی‌ترین قسمت پروژه مهر، ثبت‌ نام بود و در همین راستا تلاش اعضای ستاد ثبت‌ نام استان، تحقق ثبت‌ نام مطلوب، عدالت‌محور و خانواده‌مدار با هدف تسهیلگری در ارائه خدمت، رضایت‌مندی حداکثری مردم و اجرای عدالت آموزشی است.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان استان ادامه داد: این کارگروه ویژه با سازماندهی گروه‌های نظارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت استانی و منطقه‌ای ذیل ستاد ثبت‌ نام، بازرسی حداکثری و نظارت مستمر بر فرآیند ثبت‌ نام دانش آموزان استان سمنان را در اولویت کاری دارد.

وی از آمادگی اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت‌های آموزش و پرورش استان برای کمک به تسهیل در ثبت نام ها خبر داد و افزود: مسؤولان ستاد ثبت‌ نام در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان موظفند دستورالعمل ثبت‌ نام را برای نیروهای تحت امر خود به خوبی تبیین کنند.
  
اسقایی از مدیران مدارس خواست تا با آگاهی از دستورالعمل‌ها و رعایت قوانین و مقررات ثبت‌ نام، با صبر، حوصله، سعه صدر، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان پاسخگوی آن‌ها باشند.

او با تأکید بر ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت‌ نام به‌جز مبالغ مربوط به بیمه و کتب درسی، گفت: حضور کادر اجرایی مدارس در فصل ثبت‌ نام‌ها الزامی است.

وی ارائه خدمات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان را وظیفه عوامل اجرایی مدارس دانست و بیان کرد: هرگونه اعمال شرط معدل در ثبت نام دانش‌آموزان ممنوع است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: برگزاری آزمون و مصاحبه هنگام ثبت‌ نام دانش‌آموزان به‌جز در مدارس خاص نیز ممنوعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha