• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 95070603637
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

قرآن کریم اقیانوس معارف انسانی است

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار کردن همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم تاکید کرد: قرآن کریم اقیانوس معارف انسانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، دکتر فریمان ابراهیم زاده اظهار کرد: با عنایت به اینکه قرآن به عنوان کتاب آسمانی و نسخه وحیانی توسط پیامبر اسلام برای زندگی ایده آل  به ارمغان آورده شد، باید از این آموزه ها پند گرفت و حداکثر بهره را برد.

دبیر همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن نجات بخش زندگی انسان است، ادامه داد: اساس زندگی باید قرآن و آموزه های قرآنی باشد و بهره گیری از معارف دینی در جامعه اسلامی یک اصل است که این همایش در راستای آن برگزار می شود.

ابراهیم زاده، موضوع سلامتی را بحثی مهم، عنوان و خاطرنشان کرد: سلامت به معنای رفاه کامل جسم و روح است و بر این اساس می توانیم از سرمنشاء معارف بشری که همان قرآن است بهره مند شویم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: در همین راستا همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم که توسط جهاد دانشگاهی  و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود، فرصت مناسبی را برای بیان نقطه نظرات کارشناسان فراهم آورده است.

رئیس دانشگاه بجنورد نیز  گفت: رجوع به قرآن تضمین کننده سلامت روحی و روانی افراد جامعه است.

احمد محقر، با اشاره به برگزاری همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم در بجنورد اظهارکرد: قرآن کتابی برای هدایت همه گروه‌های مردم است و اگر بخواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید به قرآن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن به سلامت انسان در ابعاد مختلف به ویژه روحی و روانی پرداخته است، ادامه داد: در قرآن آمده است کسانی که امنیت اجتماعی را به مخاطره می اندازند در دنیا و آخرت مورد عذاب قرارمی گیرند.

محقر افزود: غیبت از شخصی که در جمع به منظور دفاع از خود حضور ندارند براساس روایات موجود همانند خوردن گوشت برادر مردار خود است که این مسئله کراهت دارد.

وی عنوان کرد: اگر تنها به مبحث سلامت به لحاظ فیزیکی در قرآن توجه کنیم، شاید کمی به انحراف رفته باشیم زیرا قرآن در حوزه سلامت اجتماعی به صورت ویژه به این موضوع پرداخته است.

محقر با بیان اینکه براساس روایات موجود صله رحم عمر انسان ها را افزایش داده و قطع آن نیز سبب کوتاهی عمر می شود، ادامه داد: قرآن شفایی برای همه انسان ها است به شرطی که متناسب با مسائل خود از آن بهره گیرند. قرآن همانند اقیانوسی بی انتها برای آخرین انسان نیز در دنیا برنامه دارد. در این راستا راه پژوهش برای همه محققان باز است. محققان و پژوهشگران آن طور که باید به قرآن رجوع نکرده اند زیرا قرآن دارای اعماق ژرفی در حوزه های مختلف سلامت است.

همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم 7و8 مهرماه 95 در بجنورد برگزار می شود.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha