• یکشنبه / ۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95100502691
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کشف بادام هندی و فندق قاچاق در مراغه

کشف بادام هندی و فندق قاچاق در مراغه

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف یک تن و 291 کیلو گرم بادام هندی و فندق قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش ایسنا،  سرهنگ پاسدار رضا اصلانی‌فر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو  کامیونت ایسوزو مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودرو 800 کیلوگرم بادام هندی و 491 کیلو فندق خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: ارزش بادام‌های هندی و فندق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 700 میلیون ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی مراغه در پایان ضمن اشاره به دستگیری راننده این خودرو عنوان کرد: یکی از منویات مقام معظم رهبری در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا می‌باشد که این مهم با جدیت پیگیری می‌شود و نیروی انتظامی با قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس راه آهن آذربایجان از کشف کالای خارجی قاچاق به ارزش 105میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رسول حیدر زاده در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران پلیس راه آهن آذربایجان با اطلاع از فعالیت افرادی در زمینه قاچاق کالا از طریق خطوط ریلی، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران راه آهن حین کنترل و بازرسی مسافران به دو نفر مظنون و در بازرسی از بار آنان، تعداد 68 ثوب کاپشن و شلوار بچه گانه خارجی، تعداد 2725 عدد انواع داروی حیوانی خارجی قاچاق خارجی کشف کردند.

حیدرزاده ارزش تقریبی اموال کشف شده قاچاق را  105 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس راه آهن آذربایجان در پایان از مردم و مسافران خطوط ریلی خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، یا هر گونه پیشنهاد و انتقاد آن را به پلیس 110 گزارش کنند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی از دسنگیری پنج تن از اعضاء یک باند کلاهبرداری در تبریز خبر داد.

سرهنگ صابر عباس‌زاده در تشریح این خبر گفت: در پی چند فقره کلاهبرداری از تعدادی شهروند تبریزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده از مالبخاتگان و بررسی اسناد و مدارک موجود، پنج کلاهبردار حرفه‌ای که به صورت باندی عمل می‌کردند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

عباس‌زاده افزود: متهمان دستگیر شده به صورت باندی و گروهی عمل می‌کرده و با فروش عتیقه جات تقلبی با شگردهای خاص، مبالغ کلانی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه مجموع کلاهبرداری انجام گرفته پنج میلیارد و 440 میلیون ریال است، گفت: پنج کلاهبردار دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن توجه شهروندان به هشدارها و توصیه‌های پلیس، تصریح کرد: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرایم در جامعه است و شهروندان می‌بایست با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد از دستگیری سارق حرفه ای و کشف4 فقره سرقت منزل و اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ سیاوش علیفام در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن عمومی در شهرستان بستان آباد شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار آگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار فنی و تخصصی و تلاش چند روزه کارآگاهان یک نفر سارق سابقه‌دار در این راستا شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به چهار فقره سرقت از اماکن عمومی شامل دو دستگاه موتور برق، شش فقره چک بانکی و قطعات خودرو و وسایل کمک آموزشی و سیستم رایانه اعتراف کرد .

 علیفام در پایان تصریح کرد: پس از تکمیل پرونده و ارسال به دادسر، متهم با قرار مناسب روانه زندان شد .

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از توقیف یک دستگاه خودروی مزدا دوکابین حامل کالای قاچاق از نوع گوشی تلفن همراه به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عباس زنده گل تپه در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی پس از دریافت خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی مزدا دو کابین حامل کالای قاچاق با استقرار چند تیم عملیاتی در یکی از محورهای مواصلاتی، خودروی مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو مذکور 170 عدد گوشی تلفن همراه خارجی و فاقد مدارک گمرکی کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق خاطرنشان کرد: یک متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha