• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95112417050
  • خبرنگار : 71552

خلیلی: برنامه پیوسته و مدونی در فدراسیون هندبال نیست

خلیلی: برنامه پیوسته و مدونی در فدراسیون هندبال نیست

هادی خلیلی می گوید که بی برنامگی در فدراسیون هندبال وجود دارد و بزرگترین معضل این فدراسیون این است که برنامه پیوسته و مدونی در این فدراسیون وجود ندارد.

هادی خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت روز هندبال اظهار کرد: بی‌برنامگی در فدراسیون هندبال وجود دارد. بزرگترین معضل در این فدراسیون این است که برنامه پیوسته و مدونی در این فدراسیون وجود ندارد. مشکلات خانواده هندبال نیز از بزرگترین معضلات این فدراسیون است. در بخش فنی –تیم‌های ملی و لیگ- نیز دچار مشکلات مالی هستند و تیم‌های باسابقه و ریشه‌دار نیز در حال حاضر کناره‌گیری کردند و خیلی‌ها هم در حال کناره‌گیری هستند. خیلی از بازیکنان خوب این رشته نیز به دلیل عدم وجود باشگاه‌های قدرتمند در این رشته مهاجرت کردند.

او ادامه داد: فدراسیون همچنین در بعد ورزش همگانی و توسعه ورزشکاران، مربیان و داوران سازمان یافته قوی نبوده است تا از دل این ورزشکاران، ورزشکار قهرمان ساخته شود. در بحث هیات رییسه هم مشکل دارد و همیشه نقش‌ها در هیات رییسه تشریفاتی بوده است و آن‌ها هیچ‌وقت نتوانسته‌اند کمک خاصی به این رشته بکنند. مثلا در جام ریاست جمهوری هیات رییسه نتوانست قوی عمل کند و همچنان بدهی‌های آن زمان باقی مانده است.

وی به نبود تعامل با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: هندبال در این چند سال اخیر با رسانه‌های گروهی مخصوصا با صدا و سیما هم تعامل نداشته است و از این بابت نیز دچار مشکل بوده است.

خلیلی درباره فرصت‌ها و تهدیدهای این فدراسیون توضیح داد: جامعه تحصیل‌کرده، نیروی جوان، جایگاه این رشته در مدارس و دانشگاه ها و ظرفیت و پتانسیل خوبی که در جامعه هندبال وجود دارد از فرصت‌های این رشته است و اما عدم استفاده از خرد جمعی، عدم استفاده از ظرفیت های موجود و نظرات پیشکسوتان و کارشناسان این رشته از جمله تهدیدهای این رشته است. افراد زیادی در این رشته وجود دارند که در حال حاضر با این رشته قهر کرده‌اند. اکنون هندبال نیاز به همدلی دارد تا همگی دور هم جمع شوند و گفت‌وگو و تبادل نظر کنند و برای نجات هندبال یک برنامه‌ای طراحی شود تا از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود.

او ادامه داد: همچنین در توسعه نیروی انسانی نیز مشکلاتی وجود دارد، در بحث اعزام مربیان و داوران به دوره های بین المللی با مشکلاتی روبه‌رواست. هیچ‌گاه برنامه مشخصی برای مدیریت بر روی این نیروها وجود نداشته و این قضیه به صورت انحصاری و تنها برای تعداد خاصی خلاصه شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فدراسیون هندبال باید یک نظام موثر برای انتصاب و انتخاب ارکان فدراسیون داشته باشد که با آن نظام افراد انتخاب و گزینش شوند. این اتفاق بیشتر سلیقه ای انجام شده است و براساس سلیقه افراد را به عنوان مسئول انتخاب کرده است. اما باید یک اساسنامه و آیین نامه برای انتصاب این افراد وجود داشته باشد. در این صورت شایسته سالاری در ارتباط با مسئولان، داوران، مربیان، باشگاه‌ها و بازیکنان ایجاد خواهد شد.

این کارشناس در مورد نقش وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها در این رشته گفت: این ارگان ها بسیار کمک کننده هستند و جلب نظر این ارکان ها به عنوان دستگاه های بالادستی می‌تواند تاثیر مستقیمی در موفقیت این رشته داشته باشد. هندبال باید تعامل خوبی با بدنه مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته باشد. البته حمایت وزارت ورزش تنها بعد مالی نیست، در بحث کرسی‌ها و دیپلماسی ورزش می‌توانند حمایت 100درصدی داشته باشند.

او در انتها توضیح داد: آیین نامه فدراسیون‌ها به جز فدراسیون فوتبال مشترک است و نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد. در آیین نامه مصوب شده آمده است که باید افراد ظرف مدت 10 روز کاری کلیه مدارک مورد نظر را برای ثبت نام به عنوان کاندیدا به دبیرخانه مجمع ارایه دهند. این مدارک شامل کپی مشخصات، مدرک تحصیلی، عکس، سوابق و همچنین مجوز وزیر برای افرادی که قبلا رییس بوده‌اند و استعفا یا برکنار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha