• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96032011049
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:

سنجش سلامت برای نوآموزان عشایر رایگان است

سنجش سلامت برای نوآموزان عشایر رایگان است

ایسنا/خوزستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از فعالیت سه پایگاه برای سنجش سلامت نوآموزان عشایر خبر داد و گفت: صحبت‌هایی انجام شده است که برای اولین‌بار سنجش پیش‌دبستانی عشایری را راه‌اندازی کنیم که اگر این طرح عملی شود، به‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

علی ممبینی در حاشیه آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان که امروز (شنبه، 20 خردادماه) در مدرسه استثنایی یگانه اهواز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امسال نیز طرح سنجش برای دانش‌آموزان عشایری به‌صورت رایگان است؛ سال گذشته یک پایگاه عشایری داشتیم ولی امسال مجوز سه پایگاه را در مناطق مختلف گرفته‌ایم.

وی افزود: صحبت‌هایی هم انجام شده است که برای اولین‌بار سنجش پیش‌دبستانی عشایری را راه‌اندازی کنیم که اگر این طرح عملی شود، به‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: سال گذشته 46 پایگاه برای طرح سنجش در استان راه‌اندازی شد که امسال این تعداد به 53 پایگاه رسیده است و در برخی شهرها مانند صیدون، دهدز، اندیکا و سردشت که پایگاه ثابت نداشتیم، مجوز پایگاه گرفتیم.

وی افزود: قصد داریم که امسال پوشش 100 درصدی در طرح سنجش سلامت داشته باشیم و بتوانیم تمام ورودی‌های پایه اول را در طرح سنجش پوشش دهیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه امسال شرکت در طرح سنجش برای ورود به پایه اول الزامی است، گفت: سامانه به‌صورتی طراحی شده است که اگر خانواده‌ای فرزند خود را در این طرح شرکت ندهد، برای ثبت‌نام دچار مشکل خواهد شد.

ممبینی بیان کرد: روند شرکت در طرح سنجش به این صورت است که خانواده به مدرسه نزدیک محل سکونت خود مراجعه می‌کند و مدیر مدرسه یک نوبت به او می‌دهد که مطابق آن باید به پایگاه معرفی‌شده، مراجعه کند؛ همراه داشتن شناسنامه دانش‌آموز، والدین و کارت واکسیناسیون، پرینت نوبت و یک قطعه عکس نیز در زمان ثبت‌نام الزامی است.  

وی هزینه انجام این معاینات را 20 هزار تومان عنوان کرد و با اشاره به اینکه این هزینه باید از سوی خانواده‌ها پرداخت شود، افزود: موارد موردسنجش در این طرح تغییری نکرده‌اند و دانش‌آموز در 13 زمینه ارزیابی می‌شود، اگر دانش‌آموزی مشکل داشته باشد به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: امسال حدود 103 هزار ورودی پایه اول داریم که 15 هزار نفر از این تعداد سال گذشته در پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند و امسال نیازی به سنجش مجدد ندارند؛ امسال همچنین متعهد شدیم که 26 هزار نوآموز پیش‌دبستانی را ارزیابی کنیم که این کار به‌موازات طرح سنجش در 16 شهر آغاز می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha