• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96032111334
  • منبع : نمایندگی ایلام

رییس اتاق ایلام:

مدیریت واحد در مرز مهران مشخص شود

مدیریت واحد در مرز مهران مشخص شود

ایسنا/ایلام رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام با هشدار در خصوص روند کاهش صادرات در مرز بین‌المللی مهران، گفت: مدیریت واحد در مرز مهران برای تعیین تکلیف فعالیت صادراتی باید مشخص شود.

«شعبان فروتن» در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت اخیر تجار و بازرگانان در مرز مهران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل روند کاهشی صادرات کالا در مرز مهران نبود مدیریت واحد بوده به نحوی که هیچ کس در زمینه مشکلاتی که برای صادرات به وجود آمده، خود را پاسخگو نمی‌داند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مشکلاتی برای تجار از حیث تعرفه ایجاد شده است، افزود: مشکلاتی که در مرز مهران برای تجار و بازرگانان ایجاد شده ناشی از افزایش نرخ تعرفه‌های صادراتی است که در حقیقت ناشی از دوگانگی بین گمرک و همیاری شهرداری‌هاست.

فروتن با اشاره به اینکه ما معتقدیم که هر آنچه شامل تعرفه از ورودی تا خروجی هر کامیون بار در سایر مرزهای رسمی کشور از تجار اخذ می‌شود از تجار ما نیز گرفته می‌شود، اضافه کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش نرخ تعرفه هستیم که همین عامل باعث نارضایتی تجار از نحوه افزایش قیمت‌ها شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام با تاکید بر اینکه مهران دارای مرز بین‌المللی است که ضرورت دارد که کلیه قوانین مربوط به مرزهای رسمی در آن انجام گیرد، تصریح کرد: در حقیقت ضرورت دارد که متولی اصلی مرز مشخص شود و از دوگانگی بین بازارچه و گمرک جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ضروری است که یکبار برای همیشه کلیه کارهای مربوط به مرز مشخص شود و از هر گونه موازی کاری در امور صادراتی جلوگیری شود تا متولی اصلی در مرز پاسخگوی واقعی مشکلات احتمالی باشد.

فروتن در عین حال از پیگیری و رایزنی برای کاهش تعرفه‌های کالا در مرز مهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همسویی با مسئولان اجرایی زمینه جلب رضایت تجار و بازرگانان و کاهش تعرفه‌های صادرات در مرز مهران فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام به پیگیری مسئولان استان در خصوص بازارچه شهابی در چنگوله مهران اشاره کرد و گفت: تسریع در راه‌اندازی بازارچه شهابی می‌تواند فرصتی جدید را برای مرز فراهم کند که جای تقدیر از مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha