• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96050804636
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

تحقق «اقتصاد مقاومتی»، مطالبه ائمه جمعه از مسئولان باشد

تحقق «اقتصاد مقاومتی»، مطالبه ائمه جمعه از مسئولان باشد

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان گفت: تحقق مطالبات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال، مطالبه ائمه جمعه از مسئولان باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که عصر دیروز در دفتر امام جمعه ارداق برگزار شد، با تبریک دهه کرامت به هجرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) به ایران اشاره کرد و افزود: این سه خطه از ایران اسلامی که مرکز هجرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) بود، کانون ولایت اهل بیت (ع) شده است.
 
وی به مشکلات حوزه اشتغال اشاره و با تأکید بر این‌که مسئولان باید نگاه جدی به این حوزه داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه پیگیری مطالبات رهبری، به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال است و رفع موانع توسعه اشتغال باید مطالبه ائمه جمعه از مسئولان باشد.
 
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موضوعات مهم دینی برشمرد و افزود: خداوند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از شدیدترین تعبیر استفاده کرده است و باید این فریضه مهم دینی با جدیت پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امر به معروف، حمایت مجدانه برای زنده ماندن و احیای معروف است و اگر این نگاه را نداشته باشیم، معروف‌ها تعطیل شده و منکرها بر ما مسلط خواهند شد.
 
وی در فراز دیگری از سخنان خود به خطرات فتنه اشاره کرد و یادآور شد: فتنه‌گران کسانی هستند که بر خلاف دستورات الهی عمل می‌کنند و در حالی که خداوند تأکید می‌کند از دشمنان و کافران خیری به شما نمی‌رسد، خودشان را به کافران و دشمنان متصل می‌کنند.
 
عابدینی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران با جدیت کار می‌کنند و وحدت باطل و شیطانی تشکیل می‌دهند تا به اهداف خود برسند و در مقابل مؤمنان نیز باید وحدت ایمانی و توحیدی داشته باشند تا رسالت‌های دینی و الهی محقق شود.
 
وی در مسجد جامع شهر ارداق، مشارکت جدی مردم مؤمن و انقلابی بخش دشتابی را از نماز جمعه خواستار شد و افزود: خدای متعال به همه کسانی که ایمان آورده‌اند، تأکید می‌کند، وقتی از شما خواسته می‌شود در روز جمعه برای ذکر و یاد خدا بشتابید، کوتاهی نکنید و داد و ستد را رها کنید و این تأکید به خوبی اهمیت نماز جمعه را نشان می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ائمه جمعه به هیچ گروه و جریانی وابسته نیستند و برای همه نقش پدری دارند و از خط قرآن و نهج‌البلاغه پیروی می‌کنند.
 
امام جمعه قزوین فعالیت‌ها و خدمات امام جمعه ارداق را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، از نیروهای فعال و توانمندی است که تاکنون خدمات ارزشمندی را به این بخش ارائه کرده‌ است و حضور ایشان به ارتقای فرهنگ، عمران و وحدت این منطقه کمک بسیاری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha