• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96082212819
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تحقق افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در خراسان‌جنوبی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده از سوی دولت تحقق می‌یابد.

به گزارش ایسنا، «محمد سنجری»، امروز(22 آبان‌ماه) در جلسه‌ای که به منظور تبیین برنامه‌های اشتغال دولت در سال جاری با حضور مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری استان خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه نظام و جامعه مباحث مربوط به اشتغال و بیکاری جوانان است .

وی افزود: جوانان و به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سرمایه‌های واقعی انسانی و فرهنگی در کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار را موید شکاف عمیق بین صنعت و دانشگاه هم‌چنین فقدان نیازسنجی‌های آموزشی در کشور دانست و تصریح کرد: آمار فارغ‌التحصیلان بیکار در استان قابل توجه است.

سنجری ادامه داد: فقدان اعتماد به نفس لازم، فقدان مهارت کافی برای جذب شدن به بازار کار و درک ناصحیح جامعه نسبت به فرهنگ کار از مهم‌ترین موضوعات پیش روی جویندگان کار است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از رشد نرخ بیکاری در کشور جلوگیری کنیم، نیازمند رشد هشت درصدی اقتصاد هستیم و رشد اقتصادی نیازمند جذب سرمایه‌گذاری است که این مهم با توجه به محدودیت‌های استان به آسانی ممکن نخواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص در کشور تاکید کرد و افزود: فکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار عمل جوانان فعال در این عرصه، سرمایه واقعی نظام است و اگر به درستی مدیریت و برنامه‌ریزی شود؛ خواهیم توانست از زیرساخت‌ها و فرصت‌های مهیا شده از سوی دولت بهره‌مند شویم.

سنجری ادامه داد: برنامه دولت، قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر صحیح تحصیل و مهارت‌آموزی است که ممکن است گاها با مقاومت خانواده‌ها روبرو شود که این امر نیازمند تغییر فرهنگ کار در جامعه است.

وی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، افزود: قرار گرفتن منابع مادی سرمایه‌گذاری در کنار فکر و خلاقیت صاحبان اندیشه و همچنین تجمیع این سرمایه‌ها  در کنار تسهیل قوانین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم از سوی دولت موجب رونق و بهبود تولید و اشتغال در استان است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان باید به دنبال ایده‌پردازی و فروش و ارائه فکر و ایده افراد خلاق به سرمایه‌گذاران و همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی کارآفرینی و ابتکار عمل به متقاضیان باشد .

سنجری ضمن تبیین طرح‌های اشتغالزای دولت، افزود: طرح‌های کارآموزی در محیط واقعی کار، کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، الگوی توسعه مشاغل خانگی، بسته فراگیر اشتغال و روستا تعاون برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال است.

وی برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال را از لحاظ کمی، تنوع و گستردگی بی‌سابقه دانست و یادآور شد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، ترویج فرهنگ کارآفرینی است.

در پایان این دیدار، جمعی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha