• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96100904851
  • منبع : نمایندگی یزد

استاندار یزد تأکید کرد:

تعرفه واردات کالاهای مشابه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهید

ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: فقدان نهادهای سرمایه گذار خطرپذیر یکی از چالش‌های جدی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان یزد است.

به گزارش ایسنا، «محمود زمانی‌قمی» در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد، با بیان این‌که ورود علم و فناوری به بحث اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تسریع روند پیشرفت این مهم ایفا می‌کند، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر کاهش هزینه‌های پیشرفت اقتصادی زمینه‌های لازم برای حضور پرشور نخبگان علمی در فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان یزد، افزود: استان یزد از جمله استان‌های گردشگری کشور است که نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا می‌کند.

استاندار یزد در ادامه برخورداری از نیروهای انسانی متعهد و نخبه را از دیگر ظرفیت‌های استان‌های یزد دانست و افزود: استان یزد با فعالیت 81 شرکت دانش‌بنیان رتبه هفتم کشوری در بحث استفاده از نخبگان در فعالیت‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

زمانی‌قمی بنیه ضعیف مالی شرکت‌های دانش بنیان را از جمله مشکلات استان یزد در این حوزه عنوان کرد و گفت: فقدان نهادهای سرمایه گذار خطرپذیر یکی از چالش‌های جدی پیشه‌رو بوده که حفظ نیروی انسانی تربیت شده استان را با مشکل مواجه کرده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیچیدگی زیاد پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر معضلات جدی استان یزد است، تصریح کرد: واردات مشابه از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است که جلوگیری از آن در راستای توسعه اقتصادی استان و کشور مفید است.

وی اجرای طرح سرباز فناور را یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه‌های واردات محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این حوزه است.

استاندار یزد در پایان با اشاره به نرخ بیکاری استان که مقداری از متوسط کشوری هم بالاتر رفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان یزد افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را رنج می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha