• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96111508567
  • خبرنگار : 90047

هفت لژیونر بسکتبال با ویلچر ایران در اروپا

هفت لژیونر بسکتبال با ویلچر ایران در اروپا

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر گفت: هرچند در رقابتهای جهانی بسکتبال با ویلچر که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود، کار سختی داریم، اما سعی خواهیم کرد به جایگاه بهتر از هشتمی جهان دست پیدا کنیم.

محمدرضا دستیار در گفت‌وگو با ایسنا، پس از مشخص شدن جایگاه ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای جهانی آلمان و همگروهی با تیم‌های آلمان، کانادا و مراکش اظهار کرد: در گروهی که قرار گرفتیم مراکش قهرمان قاره آفریقاست، کانادا قهرمان چندین دوره بازیهای پارالمپیک و آلمان میزبان مسابقات است. قطعا با حضور آلمان در این گروه کار سختی را پیش رو خواهیم داشت و برای صعود از گروه خود باید به سختی مبارزه کنیم. البته در بازیهای پارالمپیک ریو موفق به شکست آلمان شدیم، اما در رقابتهای جهانی به دلیل این که آلمان می‌تواند از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کند، باید از هم‌اکنون برای شکست این تیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی گفت: در اولین دوره رقابتهای جهانی بسکتبال باویلچر که سال ۲۰۱۴ به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، ایران توانست به جایگاه هشتم جهان دست پیدا کند. در این دوره چون تعداد تیم‌ها از ۱۲ به ۱۶ تیم افزایش پیدا کرده است و بازیها در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود، شرایط سخت‌تری خواهیم داشت و برای حفظ این جایگاه یا ارتقاء آن باید عملکرد موفق‌تری نسبت به دوره قبل داشته باشیم. البته در گروه ما در ابتدا آلمان و سپس کانادا تیم‌های خوبی هستند و برای صعود به مرحله بعد رقابت سختی را با تیم ایران خواهند داشت. ما باید سعی کنیم از حقانیت بسکتبال باویلچر ایران برابر این تیم‌ها دفاع کنیم تا جزو دو تیمی باشیم که از مرحله مقدماتی صعود می‌کنند.

دستیار اضافه کرد: در حال حاضر ۷ لژیونر داریم که در لیگ‌های اسپانیا، ترکیه، انگلستان و آلمان بازی می‌کنند و شناخت خوبی از نظر تکنیکی و رقیب شناسی نسبت به بازیکنان سایر تیم‌ها دارند، اگر از نظر سخت‌افزاری حمایت خوبی شویم و بودجه کمیته ملی پارالمپیک به موقع پرداخت شود تا در برگزاری اردوها مشکل خاصی نداشته باشیم، بدون شک تیم ایران می‌تواند رقیب جدی برای سایر تیم‌های حاضر در رقابت‌های جهانی بسکتبال باویلچر آلمان باشد و شگفتی‌ساز شود.

سرمربی تیم بسکتبال باویلچر در پایان افزود: تمام سعی ما بر این است که تا مردادماه قبل از اعزام به مسابقات جهانی اردوهای منظمی داشته باشیم تا از بین ملی ‌پوشان حاضر در اردوها و ۷ لژیونری که در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند، بهترین تیم خود را راهی آلمان کنیم تا به بهترین جایگاه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha