• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96111609495
  • منبع : نمایندگی مرکزی

عضو شورای کار شرکت هپکو:

سازمان خصوصی‌سازی اراده‌ای برای خروج هپکو از بحران ندارد

سازمان خصوصی‌سازی اراده‌ای برای خروج هپکو از بحران ندارد
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/مرکزی عضو شورای کار شرکت هپکو گفت: خصوصی‌سازی اراده‌ای برای خروج هپکو از بحران ندارد.

به گزارش ایسنا، مجید لطیفی، عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو در خصوص تجمع امروز کارگران این شرکت و مشکلاتی که کارگران با اشاره به ادامه دار بودن مشکلات شرکت هپکو اظهار کرد: هفته گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار مرکزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی نشستی جهت تصمیم‌گیری برای شرکت هپکو برگزار شد.  

وی با اشاره به اینکه براساس این تصمیمات مقرر شده بود که پنجشنبه گذشته حقوق یک ماه پرسنل از محل سپرده 6 میلیارد تومانی در بانک تجارت و حقوق یک ماه نیز در پایان بهمن ماه پرداخت شود که تاکنون انجام نشده است، گفت: شرایط کارگران هپکو بحرانی است، نوروز نیز نزدیک است و باید شرایط بهبود یابد اما تا به امروز این امر محقق نشده است.

لطیفی تصریح کرد: وعده پرداخت پنجشنبه گذشته به شنبه هفته جاری موکول شد، اما تاکنون حقوق‌ها پرداخت نشده و این خلف وعده ها اعتراض مجدد کارگران را موجب شده است.

وی با بیان اینکه امروز با تماس ها و تلاش های بسیار قول پرداخت حقوق‌ها تا پایان امروز و نهایتا صبح فردا داده شد، افزود: متاسفانه سازمان خصوصی سازی با عملکرد نامناسب و اهمال، روند تعطیلی هپکو را همچنان ادامه می‌دهد. این شرکت با وجود پرونده‌های قضایی، بدهی بانکی و معوقات پرسنلی بدون بررسی به هیدرواطلس واگذار شد و در واقع مقصر شرایط امروز هپکو سازمان خصوصی‌سازی است.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو بیان کرد: مجموعه استان تلاش‌های بسیاری برای خروج هپکو از شرایط بحران دارد، اما متاسفانه سازمان خصوصی سازی اراده‌ای در این راستا ندارد و حتی مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص این شرکت اجرایی نشده است.

یکی از کارگران در اینباره به ایسنا گفت: بیش از یکسال است که از کار در شرکت خبری نیست و آنچه به ما وعده داده می شود، کار قریب الوقوعی است که تاکنون به انجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه کارگران هپکو با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند افزود: بی پولی تاثیرات نامطلوبی بسیاری بر زندگی خصوصی کارگران و روحیه آنها باقی گذاشته و آنان دوران بسیار سختی را سپری می کنند.

وی نزدیک شدن به ایام سال نو را دغدغه دیگر کارگران عنوان کرد و افزود: در این موقع از سال شرایط سخت تر از گذشته است چرا که کارگران این شرکت با دست های خالی در برابر خانواده خود شرمنده اند و راه به جایی ندارند.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری در این شرکت در آستانه بازنشستگی هستند ولی به جهت مشکلات مالی شرکت نمی توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، افزود: مهمترین خواسته کارگران پرداخت حقوق عقب افتاده در وهله اول و ورود کار و فعالیت به هپکو در وهله دوم است.

جمعی از کارگران شرکت هپکو امروز با حضور در میدان مرکزی شهر اراک نسبت به شرایط موجود خود و عدم تحقق وعده های گذشته اعتراض کردند. کارگران شرکت کننده در این تجمع به عدم دریافت 5 ماه حقوق اشاره کرده و از نگرانی هایی می گویند که در خصوص امنیت شغلی خود در سال آینده دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha