• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97021106432
  • منبع : نمایندگی گیلان

اشتغال‌زایی 5000 مددجوی گیلانی

اشتغال‌زایی 5000 مددجوی گیلانی

ایسنا/گیلان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان از پرداخت 5300 فقره وام اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی طی سال گذشته خبر داد و افزود:این تسهیلات بااعتبار 105 میلیارد تومان به مددجویان و فرزندان آن‌ها برای اشتغال‌زایی و خودکفایی پرداخت‌شده است.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله رضا دوست،با تأکید بر اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از اولویت‌های کاری این نهاد است، گفت:مددجویان و یا فرزندان آن‌ها در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی تسهیلات دریافت می‌کنند که پرداخت این تسهیلات با نگاه ویژه به مناطق محروم و روستایی انجام می‌شود زیرا اشتغال در روستاها پایدارتر است.

وی از پرداخت 5300 فقره وام اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی طی سال گذشته خبر داد و افزود:این تسهیلات بااعتبار 105 میلیارد تومان به مددجویان و فرزندان آن‌ها برای اشتغال‌زایی و خودکفایی پرداخت‌شده است .

رضادوست بابیان اینکه اعتبارات پرداخت‌شده از 13 بانک خصوصی، دولتی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد پرداخت‌شده است ادامه داد: 420 فقره از این تسهیلات به مبلغ 12 میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و 4573 فقره به مبلغ 85 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات بانکی بوده است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه 39 درصد اعتبارات اشتغال‌زایی مربوط به مددجویان شهری و 61 درصد مربوط به خانوارهای ساکن در روستاها و مناطق محروم است افزود: 62 درصد از این وام‌ها مربوط به مردان و 38 درصد وام‌های پرداختی هم مربوط به زنان است که زنان سرپرست خانوار و فرزندان دختر مددجویان را شامل میشود .

وی بابیان اینکه سال گذشته طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین این نهاد و صندوق کارآفرینی امید 140 دستگاه نیسان وانت بااعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان به آن‌ها واگذار شد، گفت: واگذاری خودروها باهدف ایجاد شغل برای خانوارهایی که توانایی ایجاد شغل رادارند اما سرمایه کافی برای اشتغال‌زایی در اختیار آن‌ها نیست انجام شد .

رضا دوست ارائه آموزش‌های مهارتی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت برشمرد و اظهار کرد:سال گذشته 3270 نفر از مددجویان از آموزش‌های مهارت‌آموزی، 3654 نفر از آموزش‌های توسعه و پایدارسازی طرح اشتغال بهره‌مند شدند، 351 نفر از دانش آموزان هم حرفه‌آموزی را فراگرفتند و برای 512 نفر هم کارآفرینی ایجاد شد.

وی بابیان اینکه کمیته امداد از ابتدا تسهیلات دهی تا تولید کار در کنار مددجو می‌ماند تصریح کرد:تمامی فرایندهای ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد نظارت می‌شود و با بررسی همه مشاغل و بازرسی از محل ایجاد شغل،ارزیابی محل، ظرفیت سنجی و سایر نظارت‌ها اعمال می‌شود و هیچ تسهیلاتی بدون نظارت به مددجو پرداخت نمیشود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان به برخی از برنامه‌های این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت:توسعه اقامت‌های بوم گردی برای کاریابی مددجویان و فرزندان آن‌ها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم گیلان ازجمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha